Interim-bestuur geeft uitleg. : FC Zwolle Supporterssite

Tuesday, May 21st, 2013

Interim-bestuur geeft uitleg.

Vanavond hebben leden van de voormalige Commissie van goede diensten en momenteel het ad interim bestuur van FC Zwolle, te weten  Arjan Jansen (voorzitter), Henry Beekman (technische zaken) en Erben Wennemars (Raad van Toezicht) uitleg gegeven m.b.t het aftreden van het bestuur en de te nemen stappen die nu genomen zullen gaan worden om onze club FC Zwolle weer uit de negatieve spiraal te trekken.

toelichting interim bestuur FC Zwolle

Daaruit werd o.a. duidelijk dat met betrekking tot de zaak Everse een onafhankelijke waarheidscommissie in het leven geroepen is, bestaande uit Henry Beekman, Jaap Stam en Bert Konterman. Zij zullen met alle betrokkenen in gesprek gaan. De uiteindelijke bevindingen zullen doorslaggevend zijn voor een terugkeer van Jan Everse.

toelichting interim bestuur FC Zwolle

Hoewel uit de reacties en vragen van de aanwezige supporters duidelijk bleek dat er nog heel wat leeft van zaken die in het verleden zijn gebeurt, was de boodschap van het interimbestuur duidelijk. Laten we vooral vooruit kijken en zorgen dat we weer trots kunnen zijn op onze club.

vragen van supporters werden gehoord

De goede bedoelingen van het interimbestuur werden na ongeveer een uur debateren onderstreept met duidelijke afsluiting. Gratis bier voor iederen tot 22:00 uur. En waar je dan in het verleden het bestuur langzaam af zag druipen, bleven deze heren gewoon tot het eind aanwezig. Voor een persoonlijk gesprek  met de supporters die nog wel vragen of opmerkingen hadden.

en beantwoord

interimbestuur onderworpen aan kritische vragen

bestuur geeft uitleg

bestuur geeft uitleg

kritische vragen van supporters

interim voorzitter Arjan Jansen

tijd voor de supporters na afloop

tijd voor de supporters na afloop

tijd voor de supporters na afloop

tijd voor de supporters na afloop

Reacties

165 Reacties to “Interim-bestuur geeft uitleg.”
  1. Miss Independent zegt:

    Hopen dat het zin heeft en Jan snel weer op het Fc Zwolle veld te vinden is!
    Forza Zwolle!!!

  2. Sassenpoortwachter zegt:

    Lijkt mij een uitstekende samenstelling, ik heb in ieder geval alle vertrouwen in Stam en Konterman.
    Beekman weet ik niet veel van, maar als ze daadwerkelijk op zoek gaan naar waarheden kan het niet lang meer duren voor Everse weer voor de groep staat.

  3. van_Ge zegt:

    Dit is een hele verstandige oplossing in een moeilijk conflict! Hulde.

  4. van_Ge zegt:

    En steekholtes = stakeholders (oftewel: belanghebbenden) neem ik aan?
    —————-

    Klopt idd. In het suphome getikt in vogelvlucht.. Excuses

  5. hovestad zegt:

    Weer een commissie, wat een gezeik.
    De commissie van goede diensten had al in gesprek moeten zijn met everse.
    we wachten maar weer af.

  6. Kleb zegt:

    Stam, vriendje van Van Ginkel

  7. Tom zegt:

    TOP! Na regen komt zonneschijn!!

  8. Ferdi zegt:

    @van Ge

    inderdaad, beetje knullig. Moet stakeholders zijn, maar goed, boodschap is duidelijk.

  9. h.bosch zegt:

    hoe kan bert konterman nu als onafhanhkelijk worden beschouwd terwijl hij constant als trainer bij zwolle op het veld staat.ik heb wel een hoge pet op van hem maar ik vind dit toch een beetje vreemd.hoop dat er snel duidelijkheid komt. veel succes. hennie

  10. fczwolle0529 zegt:

    het lijkt mij dat everse nu gewoon zo snel mogelijk weer aan de slag kan op het veld ondanks de uitslag van de arbitragezaak. Ik ben ook benieuwd of we ooit nog iets te horen krijgen van de investeerder ray ranson

  11. Miszmii zegt:

    Jullie denken nu allemaal dat Everse terug kan komen omdat het bestuur weg is. Hebben jullie gedacht aan meneer Gerald van den Beld? En meneer Edgar van Perlo?

    Alle supporters (bijna) hopen dat onze Jan zo snel mogelijk terugkomt. De kans word wel steeds groter, maar ook blijft de kans bestaan dat de arbitragecommissie zegt: onwerkbare situatie. Want het is niet alleen dat kutbestuur.

  12. piranj@A zegt:

    Wat natuurlijk wel voordelig is dat Jaap destijds mee naar engeland is geweest. En denk dat die Gerald en Edgar nu ook niet meer zoveel te zeggen hebben nu hun meesters weg zijn. Vond de tekst op NL wel grappig besuurlijke mutaties hahaha hele bestuur is gewoon opgestapt.

  13. fan zegt:

    Is dit alles wat er vanavond bekent gemaakt is tijdens de bijeenkomst.
    Zijn er nog antwoorden gegeven op vragen , die door de supporters ge e-maild waren naar de commissie. Of is dit niet iets wat na buiten is gekomen na het overleg

  14. kobus80 zegt:

    IK wil de heren hierbij heel veel succes wensen om er alles aan te doen om een goed oordeel te geven! En hopelijk staat Jan volgende week weer op de Zwolse velden! Ook als interim technisch directeur wil ik de heer Beekman vragen om de contracten te bekijken en de beste spelers te verlengen! Dit kan waarschijnlijk alleen als de € 250.000,- niet naar Jan moet.

  15. forzafczwolle zegt:

    Jaap Stam is bevriend met Henkel van Ginkel en Henk van Ginkel ook met Jan. Waar hebben we het dan nog over. Jan morgen weer terug op het trainingsveld van onze FCZ!

  16. Sassenpoortwachter zegt:

    @miszmii
    ik ga er niet van uit dat het nog tot een uitspraak in de arbitragezaak komt..

  17. hovestad zegt:

    jan everse nieuwe bondcoach macedonie.

  18. Sjoert zegt:

    Complimenten voor deze transparante en duidelijke aanpak!

  19. LeCoq zegt:

    Jaap Stam is er natuurlijk niet alleen iemand uit het kamp Van Ginkel, hij is ook nog eens een oude bekende van V/d Belt.

    @ kobus80
    Die 250.000 is slechts een eis van Everse, het staat dus helemaal niet vast dat de club dit bedrag uiteindelijk ook op tafel moet gaan leggen.

  20. kogelman zegt:

    hele goede zet van deze Cvdg
    Laten we hier nu ook eens een keer met zijn allen achter gaan staan en niet direct alles afzeiken

  21. LeCoq zegt:

    In het bericht wordt nog gerept over de CvGD, lijkt me niet juist nu deze heren zitting hebben genomen in het intirim bestuur van de FC.

    Edit redactie: tekst is inmiddels aangepast. Zoals eerder aangegeven werd dit in het home al getypt om de thuisblijvers op de hoogte te houden.

  22. FORZA-ZWOLLE zegt:

    Hoelang gaat dit duren, enkele dagen? Of zitten we weer enkele weken in spanning?

    Overigens wel een goede doordachte beslissing van ons intirim-bestuur.
    Het lijkt wel de goede kant op te gaan.

    Trouwens wat word bedoeld met stake-holders?
    Zijn dat sponsoren supporters maar bijvoorbeeld ook spelers? hoe moet ik dat zien?

  23. Pjotrovic K zegt:

    Goede zet, heldere en duidelijke aanpak! Ben benieuwd hoeveel tijd dit gaat kosten, maar ik heb er vertrouwen in. Langzaam maar zeker kruipt de FC uit de chaotische situatie van de laatste tijd.

    @hovestad
    Het is bondScoach.

  24. LeCoq zegt:

    @ FORZA-ZWOLLE
    t’Is een wat vage term, maar volgens mij bedoelen ze daarmee alle belanghebbenden binnen de club. Dus supporters, sponsors, spelers, technische staf, kantoormedewerkers en wat je verder nog kan bedenken.

    De verwachting is dat het binnen twee weken is afgerond.

  25. wiezo zegt:

    Het kan raar lopen,zo zijn we bijna naar de kloten en zo is het weer hozanna,ben heel blij dat het zo gelopen is met het kut bestuur,en nu maar afwachten wat er nu komt,maar het kan bijna niet slechter dan wat er zat dus wordt het alleen maar weer beter,nou alleen nog van de Beld er van Perlo oprotten,een goeie nacompetitie en alles is weer vergeten en misschien spelen we dan wel in de ERE DIVISIE of we ons dan kunnen hand haven????? laten we daar maar op hopen,(zou een hele goeie zijn) na alles wat er gebeurd is.
    in ieder geval,heel veel succes ons FC ZWOLLE

  26. Henry zegt:

    quote uit de tussenrapportage van de Cvgd: “In dit alles loopt als rode draad het zorgvuldig omgaan met de belangen van alle zogenaamde stakeholders, in het bijzonder die van supporters en sponsoren.”

    dus ja onder stakeholders worden ook de supporters verstaan.

  27. Lesley zegt:

    Dit zijn nog eens goeie berichten :) eindelijk iets gebeurd wat we mochten verwachten super.

  28. MUTU zegt:

    rudeboy en oldschool73 mooie foto wat emotie laat zien hahahaha … scruffel is volgens mij auditie aan het doen voor de volgende dragonbal Z serie

  29. EddyPresto zegt:

    Zeer jammer dat ik er niet bij kon zijn maar mocht lekker werken! Ben benieuwd hoe het nu met Everse gaat aflopen. Ik hoop dat hij nog terug kan keren.

    Ik spring nog steeds voor jan.

  30. oldschool73 zegt:

    shaka mutu waar was je man?

  31. HaJeEn zegt:

    ik was even over 12 terug in Zwolle, en reed bij het stadion langs. het was er vrij rustig. Later, thuis, tijdens een telefoongesprek met een vriend die aanwezig was geweest op de bijeenkomst, hoorde ik dat het bestuur was afgetreden. Ik heb één van mijn betere wijnen los getrokken. veel van mij bekende sites bezocht, en overal las ik ongeveer de zelfde berichten.
    Dan denk ik YES, YES, YES. en neem nog een slok van de uiteraard uitstekende wijn. Wel hoop ik, dat wij binnenkort, ook met Jan het glas kunnen heffen. Gefeliciteerd, alle mensen die zich hiermee hebben bezig gehouden. Nu Jan nog.

  32. Pierik zegt:

    Het doet mij goed dat mensen als Jaap Stam en Bert Konterman zich betrokken voelen met FCZ. Voor mij maakt het niet uit wat de uitkomst wordt. Als die maar het beste is voor onze FC. Waar het mij omgaat is dat we weer naar voren/ in de toekomst kunnen kijken en niet meer bezig zijn met dingen die niks met voetbal te maken hebben. Ik zie voor ons een mooie toekomst.

  33. Kippenboer zegt:

    @LeCoq waar was je? Ben je een huisvriend van v/d Belt?

    Duidelijk is in elk geval dat het interim bestuur aandacht en respect voor supporters heeft.
    Belangrijk is hoe er uiteindelijk met Jan Everse wordt omgegaan.
    De eerste indruk is positief, ik ben erg blij dat Stam en Konterman worden ingezet.
    Respect voor de heren van het interim bestuur en interim Raad van Toezicht.

  34. kobus80 zegt:

    @ leCoq

    Het is wel te hopen dat die € 250.000,- nooit betaald hoeft te worden. Anders is de kans aanwezig dat we een team krijgen die toppers speelt tegen Agovv, Omniworld enz… Dit geld is hard nodig om de eredivisie te halen.

  35. Skeflau zegt:

    @Oldschool73,

    Adrian Mutu was afwezig ivm interland verplichtingen!

  36. Skeflau zegt:

    Waar gratis drank is, is scruff ook wel weer te vinden hoor!

  37. Oneman vnh zegt:

    De bunzing..

  38. LeCoq zegt:

    @ Kippenboer
    Ik was gewoon bij de bijeenkomst. Nee, ik ben geen huisvriend van V/d Belt. Waarom zou ik dat moeten zijn eigenlijk?

  39. Kippenboer zegt:

    Jammer dan hadden we kunnen spreken, je komt wel zo over.

  40. der Lotthar zegt:

    Ik heb gisteren meer duidelijkheid gehoord dan wat ik verwacht had.
    Natuurlijk had ik gehoopt dat JAn Everse terug zou keren op het veld.
    Maar de waarheidscomissie is een goed teken.

    Het is nu tijd voor schoon schip te maken. Het is een lange tijd geleden dat er zo duidelijk geproken werd.
    Dus de mensen moeten wel een kans hebben. Want men is wel bewust dat het anders moet.

    @ Le Coq wil ik zeggenvan de week riep je wat anders.

  41. LeCoq zegt:

    Als je een keer wat positiefs over iemand zegt, ben je dan direct een huisvriend?

  42. der Lotthar zegt:

    @ Le Cockring

    Mag ik vrgane hoelang je de club volgt. Op kantoor zitten niet de meest snurfege mensen.

  43. ramzi zegt:

    Dat het bestuur na zoveel jaren van wanbeleid is opgestapt is zeer goed nieuws. En een winst voor alle supporters. Maar of Evers terug moet komen is niet zo vanzelfsprekend. Natuurlijk is het een vakman op voetbal gebied en heeft Zwolle onder hem de weg na boven gevonden. Maar hij heeft Zwolle ook opgezadeld met een dozijn b-spelers. En waarom heeft hij geen oog voor een spits?
    En ook hij wil wel eens vriendjes helpen. Zie Reinders (totaal geen toegevoegde waarde).

  44. Ferdi zegt:

    Eén ding was heerlijk toen het bestuur nog zat en wij met z’n allen het bestuur weg wilden hebben; het continue gezaag en gezever over ander supporters. Nu gaan we onze eensgezindheid zeker weer verlaten en lekker op elkaar schelden en uitzoeken wie nu wel een echte supporter en wie niet……..

  45. Eddy zegt:

    @Ferdi,
    Mee eens, dat gezeur van de supporters onderling zou gewoon es afgelopen moeten zijn! Iedereen heeft recht op zn mening en jij mag het daar mee eens zijn of niet maar kom dan met goede argumenten!
    Val niet iedere keer terug op “wie is een echte supporter”

    Afgelopen maand hebben we bewezen als één blok te kunnen strijden, als we de komende maanden als één blok achter de FC staan zie ik een goede kans in de play offs!

  46. van_Ge zegt:

    Laat iedereen zijn eigen mening hebben. Ik weet van Le Coq (hoewel we elkaar niet persoonlijk kennen) dat hij de club al jaren heel trouw volgt en bijna overal aanwezig is. Dat hij zaken uitvoerig van twee kanten belicht en niet altijd mee gaat in de mening van de massa hoeft toch geen enkel probleem te zijn?

    Ik hoop dat we de eensgezindheid van afgelopen weken vast kunnen houden.

  47. LeCoq zegt:

    @ der Lotthar Mattheus #44
    Het leest zo lastig als de letters van de woorden niet in de juiste volgorde staan. ;)

  48. der Lotthar zegt:

    @ Le cock

    mijn excusses

    Mijn vraag aan je is hoelang je de club volgt. Op het kantoor ziiten niet de meest snuggige mensen.

    En dat er een nieuwe commissie leven is in gebracht is een goed teken. Niet alleen voor de zaak Everse, maar ook voor de mensen op kantoor.
    Ik denk dat deze mensennu wel uitkijken met allerlei zaken.

    Ik hoop dat de vier bestuursleden de zaken afhandelen zoals men het hoort. Dit betekend het ene gat niet met het andere gat dichten. Zodat je telkens vragen moet beantwoorden van waaron doen julle het zo en niet zo.

    Dus het ad interum moet wel de kans hebben.

  49. emiel zegt:

    @ramzi
    ik denk wel dat Everse moet en zal terugkomen. Als hij weggaat krijgt hoe dan ook een bak geld mee. Dus oud bestuur of nieuw bestuur, Zwoll kan zicht dat niet permiteren.
    @ferdi
    Inderdaad, ik weet niet of dit speciaal bij Zwolle zo is, maar dat constante gezeik over hoe lang je al supporter bent en of je echt of nep bent moet eens ophouden hier.

    Laten we afspreken dat iedereen die nog schrijft dat ie de ander een nep supporter vindt een loser is en de volgende thuiswedstrijd bier moet betalen.

  50. Eddy zegt:

    Lijkt me een goede deal emiel.

  51. LeCoq zegt:

    @ der Lotthar Mattheus
    Ik neem aan dat je bedoelt ‘snuggere’? Tja, over snugger gesproken… ;)

    Ik ken niet iedereen op kantoor, maar niet iedereen zal inderdaad even snugger zijn. Dat heb je overigens wel op meerdere kantoren in Nederland.
    Op V/d Belt zal van alles te zijn aan te merken, maar snugger is hij echt wel. Het probleem met hem is dat hij als afgestudeerd bedrijfseconoom de positie van algemeen directeur bekleed. Dat werkt dus niet.

    Om op je vraag terug te komen, ik volg de fc nu zo’n 15 jaar (inmiddels m’n halve leven). Aangezien ik niet ben opgegroeid in Zwolle (wel geboren overigens) is het bij mij wat later begonnen dan bij de meeste anderen, maar als je eenmaal bent besmet met het virus dan laat het je niet meer los.

    Inderdaad, laten we de mensen die nu de kar trekken de kans geven om er ook wat van te maken. Er is nu weer sprake van een positieve elan binnen de club, laat we d’r met z’n allen in mee gaan en dan gaat het vast goed komen.

  52. FC Zwolle Supporters Heerde zegt:

    Inderdaad, geen onderling gekinkel meer, maar eenheid. Ook op de tribunes, dan komen we ver.

  53. stadshagen8043 zegt:

    @ramzi

    Wat bedoel je met vriendjes zoals reinders helpen? Martin doet het werk voor een groot deel uit clubliefde. Die paar centen die hij iedere maand krijgt, komt menig ander mens zijn bed nog niet vooruit.

  54. ramzi zegt:

    @stadshagen8043

    als dat zo is dan neem ik mijn woorden terug.

  55. Jelle zegt:

    Volgens mij ging dat om een bedrag van rond de 800 euro bruto per maand.

  56. ElRey zegt:

    @Ramzi

    Wat betreft “dozijn B-spelers” heb ik even een lijst gemaakt van de spelers die Jan Everse in zijn 2de Zwolle-periode heeft aangetrokken en hun statistieken en mijn persoonlijke beoordeling:
    -- veel te slecht gepresteerd
    - slecht gepresteerd
    0 conform verwachting
    + goed gepresteerd
    ++ uitstekend gepresteerd

    06-07
    Marcel Akerboom 32-1 +
    Romano Bijl 19-0 0
    Silvino Soares 34-11 ++
    Rob van der Sluijs 33-0 0
    Albert van der Haar 97-16 ++
    Anton Jongsma 75-26 ++
    Harmen Kuperus0 0
    Niklas Moisander 71-5 ++
    Petri Oravainen 24-4 -
    Eric Botteghin 71-9 ++
    André Ossemer 11-2 -

    07-08
    Marcel de Bruijn 14-0 -
    Juscemar Borilli 4-1 -
    Danny Holla 23-8 ++
    Tozé 33-15 ++
    Bram van Polen 33-7 ++
    Marcel Kleizen 41-10 -
    Mike Derlagen 20-0 0
    Jesper Hogedoorn 0 0
    Derk Boerrigter 61-10 ++
    Leonardo 1-0 --
    Koen Garritsen 8-0 0
    Sander Rozema 0 0

    08-09
    Javier Guarino 21-5 +
    Dominggus Lim-Duan 14-1 +
    Zdenko Kaprálik 29-0 +
    Dolf Kerklaan 4-0 +
    Dave Huymans 27-7 +
    Esteban Giglio 13-0 --
    Thiago Grizolli 12-2 -
    Robert Plat 2-0 0
    Jesper Voorintholt 0 0
    Roel de Graaff 8-0 +
    Johan Plat 18-2 -
    Radek Görner 16-0 -
    Cees Keizer 9-0 +
    Nick Kuipers 10-0 0
    Brandon Bonifacio 3-1 0
    Vincent van den Berg 0 0
    Hugo Bargas 11-3 +

    Onder Jan Everse heeft één jeugdspeler een contract gekregen (Erik Bakker), zelfs over zijn kwaliteiten verschillen de meningen, maar het mag duidelijk zijn dat de Pluimpjes en Schuldinkjes duidelijk tekort komen voor het eerste elftal.

    Spelers die door Jan Everse zijn gehaald en die uiteindelijk een transfersom hebben opgeleverd:
    Elroy Kromheer: +/- Fl. 375.000
    Dirk-Jan Derksen: 1.000.000 DM
    Niklas Moisander: 300.000 EUR
    En dan straks wellicht nog Botteghin…

    Sportieve prestaties 2de periode Jan Everse:
    06/07 9 NC 1ste ronde beker, 1ste ronde play offs
    07/08 4 NC kwartfinale beker, finale play offs
    08/09 4 NC 1ste ronde beker, ?

    Kortom, wat mij betreft; Jan weer snel terug op het veld.

  57. ElRey zegt:

    @Ramzi

    Samenvattend mijn oordeel over de spelers die Jan Everse in zijn tweede periode gedurende drie seizoenen heeft aangetrokken:
    -- veel te slecht gepresteerd 3/41 = 7%
    - slecht gepresteerd 7/41 = 17%
    0 conform verwachting 13/41 = 32%
    + goed gepresteerd 9/41 = 22%
    ++ uitstekend gepresteerd 9/41 = 22%

    Gelet op het vertrekpunt in 2006 en het niveau waarop het veldspel toen stond, heeft Jan Everse met minimale middelen, uitstekend gepresteerd.

    Let wel dat Everse nooit transfersommen heeft betaald voor spelers zoals onder bijvoorbeeld Dwight Lodeweges wel gebeurde (Johan van der Werff Fl 250.000,- en André de Ridder Fl 120.000,-). Lodeweges wordt vaak geroemd, maar startte vanuit een goede basis die was ingezaaid door Jan Everse. Jan Everse begon beide keren na dramatische trainers als Piet Schrijvers en Hennie Spijkerman. Wel typisch trouwens dat beiden vroeger keeper waren ;)

  58. ElRey zegt:

    Wilson (of God) overigens in reactie 59 meegerekend, statistieken 16-3, mijn beoordeling -.

  59. ramzi zegt:

    @Elrey
    Een speler die niks toevoegd is toch niet een speler volgens verwachting maar slecht of zeer slecht.

    Romano Bijl 19-0 0 (doet gewoon pijn aan de ogen zo slecht)
    Rob van der Sluijs 33-0 0 (dikke min)
    Harmen Kuperus0 0 (dikke min)
    Marcel de Bruijn 14-0 (dikke min)
    Mike Derlagen 20-0 0 (dikke min)
    Jesper Hogedoorn 0 0 (dikke min)
    Leonardo 1-0 – (dikke min)
    Koen Garritsen 8-0 0 (dikke min)
    Sander Rozema 0 0 (dikke min)

    Plat 2-0 0 (dikke min) (komt niet eens mee bij een hoofdklasser)(gehaald zonder scouting. Een schande)
    Jesper Voorintholt 0 0 (dikke min)
    Nick Kuipers 10-0 0 (dikke min)
    Brandon Bonifacio 3-1 0 (dikke min)
    Vincent van den Berg 0 0 (Dikke min) (een zieke speler gehuurd?) (

    Daarnaast heeft hij ook goede spelers gehaald. Maar er zitten te veel missers bij. Verder moet hij gewoon terug komen ivm die afkoopsom. En gewoon bezig houden met voetbal i.p.v. geheime investeerders enz. Want die investeren echt niet in een club als Zwolle. Gaan we straks ook niks meer van horen.

  60. Skeflau zegt:

    Oneman..

    HEB JIJ DIE TEL. NOG TEKOOP? NEUKIA 6310 toch….

  61. Skeflau zegt:

    6100 bedoel ik

  62. Oneman vnh zegt:

    Skeflau voor jou wel,kom vanavond dan waar we laatst ook waren

  63. ElRey zegt:

    @Ramzi

    Volgens verwachting is bij mij een speler waar realistisch gezien niet van verwacht kon worden dat deze speler van meerwaarde zou zijn voor het eerste elftal van FC Zwolle.

    Een aantal spelers die jij een dikke min geeft kwamen van de amateurs en zijn voornamelijk voor de breedte gehaald:
    - Romano Bijl
    - Marcel de Bruijn

    Een aantal spelers die jij een dikke min geeft hebben geen wedstrijd gespeeld in het eerste elftal:
    - Harmen Kuperus
    - Jesper Hogedoorn
    - Sander Rozema
    - Vincent van den Berg

    Een aantal spelers die jij een dikke min geeft, presteerde naar mijn verwachting, omdat ik van deze spelers niet meer verwachtte:
    - Rob van der Sluijs
    - Mike Derlagen
    - Leonardo

    Van een aantal spelers die jij een dikke min geeft, had ik gelet op hun CV meer verwacht en had ik dus inderdaad een – moeten geven:
    - Koen Garritsen (jeugdinternational, PSV opleiding)
    - Johan Plat (jeugdinternational, Ajax opleiding)
    - Nick Kuipers (jeugdinternational, FC Utrecht beloften)
    - Brandon Bonifacio (Canadees international)

    Ik probeer alleen maar aan te tonen dat het niet alleen buitenlandse spelers zijn die hebben gefaald. Ook Nederlandse spelers hebben niet overtuigd dat zij een basisspeler van FC Zwolle behoren te zijn. En Jan Everse heeft net zo min een glazen bol als andere trainers. Gelukkig lopen er bij ons geen spelers rond die voor 16 miljoen zijn gehaald en niet overtuigen.

    Feitelijk probeer ik ook aan te geven dat FC Zwolle nu gezien het beperkte spelersbudget veroordeeld is tot een bepaald segment op de spelersmarkt waarmee er veelal sprake is van een gok en er zelden vanuit kan worden gegaan van een ‘treffer’. De eigen jeugdopleiding (kosten per seizoen 250.000 Euro) levert te weinig rendement op gezien de kosten-baten verhouding. Hoofdklassespelers komen veelal tekort en de betere verdienen bij clubs als Spakenburg meer dan FC Zwolle kan bieden. De betere spelers uit de beloftenelftallen van Eredivisieclubs worden vaak gestald bij andere Eredivisieclubs i.p.v. bij Jupiler League clubs. Buitenlandse spelers met kwaliteit zijn te duur voor FC Zwolle en hebben een aanpassingsperiode nodig, denk maar eens aan Ibacadabra. FC Zwolle wordt qua salaris vaak afgetroefd door competitiegenoten als Cambuur Leeuwarden (waar spelers als Ruud ter Heide op de loonlijst staan van kapitaalkrachtige sponsoren als Jan Riedstra en Klaas Buwalda) en Go Ahead Eagles (Zuidam verdient daar meer dan bij FC Zwolle).

    Kortom kwaliteit kost geld. Vanwege de beperkte financiële middelen vind ik dat Jan Everse het verhoudingsgewijs nog niet zo slecht doet bij FC Zwolle. En dat is een understatement als je weet dat spelers als Roy Stroeve en Joos Valgaeren bij FC Emmen beiden meer als een ton verdienen en de club onderaan bungelt.

    Ik deel jouw conclusie dat elke euro die wordt besteed aan de vierde afkoopsom voor een trainer in de laatste 7 jaar er één teveel is. Het gaat erom nu scherpe keuzes te maken met de spaarzame euro’s en die te investeren in de toekomst van FC Zwolle. Cambuur Leeuwarden investeert al volop, FC Zwolle mag dan met zijn ambitie en gloednieuwe stadion niet achterblijven.

    Het bestuur-directie hebben FC Zwolle al enigszins op achterstand gezet. De kans op beloften van regionale Eredivisieburen is gemist getuige de samenwerkingsverbanden: SC Heerenveen – FC Emmen, FC Groningen – BV Veendam, FC Twente – Heracles Almelo – Go Ahead Eagles en Vitesse -- AGOVV.

    Dat betekent dat FC Zwolle op eigen kracht zijn ambitie zal moeten trachten te realiseren. Daarbij is gelet op het gebrek aan voetbal know how in de huidige organisatie de hulp van Jan Everse, Henk van Ginkel, Peter Gerards, Jaap Stam en Bert Konterman onontbeerlijk.

    Tenslotte als zich daarbij kansen voordoen op extra spelersbudget (externe investeerders) dienen die niet per direct als een broodje-aap verhaal te worden afgedaan. FC Zwolle kan zich een dergelijke arrogantie niet permitteren en elke euro is welkom zeker als daarbij goede garanties voor onze club kunnen worden uitonderhandeld. Je moet gelet op de hedendaagse realiteit in het betaald voetbal ook niet Roomser dan de Paus willen wezen, maar zakelijk handelen in het belang van FC Zwolle.

  64. janerik zegt:

    ramzi

    van de berg was niet ziek toen hij gehuurd werd is pas tijdens de verhuur periode gebeurd.

    en ik vind niet dat je van Koen Garritsen kunt zeggen dat hij slecht is. koen was wel een nuttige speler.

    Nick Kuipers die heeft nog maar een paar wedstrijden gespeeld net als die huurling van cambuur en dan nu al zeggen dat ze niks waardt zijn is een beetje snel of niet. geef die jongens eens een kans. het zijn jonge gasten

  65. Skeflau zegt:

    Ja is goed…zeg maar hoelaat?!?

  66. Skeflau zegt:

    ey shit man..kan vanavond nie! laat je wel weten wanneer

  67. ElRey zegt:

    @Ramzi

    Het is overigens fijn dat we het eindelijk weer eens een x over voetbal kunnen hebben.

    Sommigen vinden het altijd irritant dat ik het dan voortdurend over €’s heb, maar het gaat hier dan ook om betaald voetbal en een club die naar de Eredivisie wil. Om de ambitie te realiseren zal er een financiële en sportieve schaalsprong moeten worden gemaakt op korte termijn gelet op plannen van Herr Kessler. Voor schaalgroei is geen tijd meer en Telstar is ook financieel gezond.

    Onze aartsrivaal heeft de jeugdopleiding er compleet uitgegooid en daarmee € 320.000,- vrijgemaakt voor het eerste elftal. Een logisch keuze aangezien een BVO gewoon een bedrijf is en bij elk ander bedrijf ook verliesgevende onderdelen worden weggesaneerd. Breng de jeugdopleiding maar bij Be Quick ’28 onder. De beste spelers kunnen zich dan eerst in de Hoofdklasse C bewijzen en gelet op de nabijheid uiteindelijk ook gewoon meetrainen en wellicht debuteren in het eerste elftal van FC Zwolle. Maar goed, dat is natuurlijk vloeken in de Zwolse kerk ;)

  68. ElRey zegt:

    @Janerik

    Eens.

    Niet elk talent wordt een topper en jeugdige spelers moeten mijns inziens fouten mogen maken.

    Erik Bakker, net 19, heeft inmiddels wel mooi al 62 wedstrijden gespeeld en 2 doelpuntjes gemaakt.

    En als je directe kwaliteit wilt zien dan moet je ook de doekoe ervoor kunnen neerleggen. Kijk wat die kapitaalkrachtige sponsoren in Leeuwarden doen. Vorig jaar 17de, nu 3de. Die beseffen terdege de noodzaak van een schaalsprong op korte termijn.

    Laten we dan niet vergeten dat niet de Zwolse sponsoren maar een externe investeerder uiteindelijk met de cash over de brug kwam voor Botteghin, anders had die eind 2007 al voor Heracles Almelo gespeeld.

  69. ramzi zegt:

    Met de beperkte middelen doet hij het zeker niet slecht. Maar ik heb bij hem altijd het gevoel dat hij steeds net niet promoveert. De eerste periode was dat het geval en dat heb ik nu weer. Menzo pakte vorig seizoen de titel voor onze neus weg. Terwijl wij geen slechtere selectie hadden. De trainer brengt op dat moment net dat klein beetje extra. Net als Krabbe dat in 2002 deed. Dan valt die bal wel aan de goede kant (TOP- Oss ver in blessure tijd).
    Everse is nog nooit kampioen geworden in het betaalde voetbal. Dat zegt veel ben ik bang voor.

  70. Pierik zegt:

    @ElRey,

    Enne die externe is de pa van romano bijl die, inderdaad te kort kwam, maar goed in de groep lag. niet dat ie daardoor had moeten blijven, maar om hem tekort te doen is ook wat. Zoals je al zij niet iedereen zal het halen. Dat ie talent heeft is wel bekend, heeft immers gedeelte van de jeugd van Feijedinges doorlopen.

    En ja HEEEEEERLIJK eindelijk weer es lullen over voetbal.

  71. Sjoert zegt:

    @ Ramzi
    De meeste trainers in het betaalde voetbal zijn nog nooit kampioen geworden hoor. Dat zegt niets over de kwaliteit van een trainer. Afgaande op de begroting die FC Zwolle gedurende de afgelopen seizoenen heeft gehad, was er eigenlijk maar één seizoen dat we gezien de financiële middelen realistisch gezien kampioen hadden kunnen worden en dat waren de twee seizoenen na de degradatie: 2004-2005 en, in mindere mate, 2005-2006 onder Spijkerman. In 2002 had niemand het eigenlijk verwacht en was het kampioenschap een enorme verrassing.

    Hoe dan ook: Jan Everse heeft in beide periodes de hij bij FC Zwolle heeft gewerkt niet de beschikking gehad over een budget waarmee je een kampioenselftal koopt. Integendeel. Zij teams hebben desondanks altijd boven verwachting gepresteerd, ondanks zeer beperkte middelen. Daar komt bij dat het voetbal meestal en stuk beter is geweest om naar te kijken dan onder Spijkerman, een trainer die veel meer te besteden had.

    Als we onder Jan Everse steeds in de top 5 qua spelersbudget hadden gezeten, had ik je gelijk gegeven. Dan moet je er meer uit kunnen halen. Maar dan is geenszins het geval. Integendeel. Niet voor niets moesten zelfs het ex-bestuur van FC Zwolle en Gerald van den Belt schoorvoetend toegeven dat hij een prima presterende trainer is.

  72. ElRey zegt:

    @Ramzi

    Het staat buiten kijf dat Jan Everse een vakman is. Ik keek net nog even in mijn eigen archieven en zag dat Kromheer destijds niet voor Fl 375.000,- maar voor Fl. 475.000,- is verkocht. Tevens was ik vergeten dat ‘Iggy’ Tuhuteru destijds ook door Jan Everse is binnengehaald. De verkoop van Tuhuteru aan in 2000 aan SC Heerenveen leverde FC Zwolle ook nog eens Fl 750.000,- euro op. Gelet op de beperkte middelen heeft Everse dus de clubbegroting met alle transfersommen een financiële push gegeven die geen enkele trainer in de historie van FC Zwolle kan evenaren.

    Ik weet niet of FC Zwolle onder Jan Everse niet kan promoveren. In zijn eerste periode promoveerde hij halverwege het seizoen naar Eredivisieclub Sparta Rotterdam. Vorig seizoen maakte FC Zwolle 4 wedstrijden voor het einde nog kans op rechtstreekse promotie. Laten we echter niet vergeten dat FC Zwolle vorig seizoen ging voor een eindnotering tussen plaats 5 en 8. Laten we ook niet vergeten dat RKC Waalwijk toen de gedoodverfde kampioen was, maar FC Volendam door een sterke eindserie ermee vandoor ging.

    Laten we het maar niet over Krabbe want een trainer die een club kampioen maakt en wordt ontslagen door gemekker van Marco Roelofsen en Johan van der Werff, is nog steeds een zeldzaamheid in de voetbalwereld!

    Everse heeft nu elk seizoen nog de nacompetitie/play offs gehaald en heeft FC Zwolle teruggebracht uit een diep dal. Helaas hebben sommige mensen een slecht geheugen want als die doelpaal in Doetinchem niet net een likje verf had gehad (doelpoging Dennis van der Wal) dan had ik het in de 3de wedstrijd nog wel eens willen zien. Over kleine dingen die het verschil kunnen maken en wat een trainer wel en niet kan beïnvloeden gesproken.

    Nee, ik neem aan dat het nieuwe bestuur Jan al heeft gebeld en er z.s.m. een punt wordt gezet aan deze poppenkast van incompetentie en persoonlijke rancune.

  73. ElRey zegt:

    @Sjoert

    Die stille Willy uit Kampen is tot nu toe mooi buiten schot gebleven terwijl hij toch wel heel duidelijk heeft aangetoond tekort te schieten als algemeen directeur.

    Ome Ronald moest altijd het woordje voor hem doen in gesprekken met supporters terwijl Gerald toch echt degene was die belast was met de dagelijkse leiding.

    Toch wel vreemd dat AGOVV 6 ton beurt voor die Mertens en wij slechts 3 ton voor Moisander. Had die Van den Belt toch maar ff verkeerd ingeschat. Er zijn mensen die voor minder de deur worden uitgeschopt in bedrijven waarvan verwacht mag worden dat ze een winstoogmerk hebben.

    Het is mij op dit moment nog te stil. Het nieuwe bestuur krijgt van mij het voordeel van de twijfel. Ik moet echter wel merken dat ze alles in het werk stellen om Jan terug te halen.

    Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en er zit nog een hoop etter in de club. Het moet niet zo zijn dat al die etter kan blijven zitten en dat Jan Everse straks wordt afgekocht.

    Ik houd mij ook graag bezig met de toekomst van FC Zwolle, maar juist daarom moet er geen geld worden weggegooid aan het verleden (afkopen Jan Everse), maar in de toekomst van de FC (dus op het veld).

    Ik kreeg gisterenavond geen antwoord op vragen m.b.t. spelers. Let wel elke club kan nu spelers als Van Polen, De Graaff en Boerrigter gratis wegpikken door een beter salaris te bieden.

  74. ElRey zegt:

    Iemand Ferdi E nog gesignaleerd of is het neefje van Marco Roelofsen ff koest omdat oompjelief tijdelijk trainer is?

    De wereld staat ook wel op z’n kop in Zwolle uitgerekend de man die eerder 3 trainers en medespelers een dolk in de rug stak, staat nu met zijn JVT-diplomaatje te profiteren van het werk van Jan Everse.

    Marco Wie? Deze Marco uit vi.nl:

    Rancuneuze Roelofsen weggestuurd bij Zwolle
    17/05/2004 21:33
    FC Zwolle heeft de degradatie uit de Holland Casino Eredivisie niet goed verteerd. Een dag na het eigen debacle in De Kuip (7-1 nederlaag) en de zeges van FC Volendam en Vitesse is Marco Roelofsen voortijdig weggestuurd. Johan van der Werff stapte zelf met onmiddellijke ingang op.
    Roelofsen liet na het drama tegen Feyenoord weten dat de degradatie aan wanbeleid te wijten zou zijn. Bovendien bekritiseerde de verdediger ploeggenoot Albert-Michael Yobo en via hem ook coach Hennie Spijkerman, die volgens Roelofsen Yobo nooit had moeten opstellen.
    Roelofsen liet overigens na zijn trainer te waarschuwen voor het onheil. ‘Spijkerman heeft mij laten vallen, want ik heb geen nieuw contract gekregen. Laat het hem dan ook zelf maar uitzoeken’, legde Roelofsen uit in de Stentor.
    Spijkerman stuurde Roelofsen maandag vervolgens weg. ‘Achteraf heb ik best wel spijt van mijn uitspraken. Ik heb nog mijn excuses aangeboden, maar dat hielp niet meer.’ Voor de 35-jarige Harderwijker komt er daarmee een abrupt einde aan bijna negen seizoenen Zwolle.
    Van der Werff, die naar FC Dordrecht gaat, stapte uit solidariteit met zijn collega op. ‘Ik kan niet begrijpen dat iemand die negen jaar in dienst is geweest van een club op deze manier afscheid moet nemen. Natuurlijk zijn gedane uitspraken niet goed te praten, maar ze zijn heel begrijpelijk. Wat wil je als je met 7-1 op je kloten krijgt en ook nog eens uit de eredivisie vliegt.’

    oftewel:

    GEEN TOEKOMST ALS JE, JE VERLEDEN NIET KENT!

  75. fczwollenear zegt:

    Morgen :
    Telstar uit.
    Gaan er nog mensen heen?
    Heeft iemand eventueel nog 2 plekken vrij in zijn auto?
    Mail effe:
    trip_dennis@hotmail.com

  76. Ferdi zegt:

    Vanmorgen op de ontspannen training een zeer breed lachende Claus gezien. Die man heeft er weer lol in. Goed om te zien. Zag meer ontspannen gezichten. Ik denk dat iedereen weer blij is dat het weer over voetbal gaat. Overigens, morgen geen Appie bij Zwolle.

  77. ElRey zegt:

    @Ramzi

    Je kunt Everse misschien niet in staat achten om ons kampioen te maken, maar hij brengt in ieder geval wel zoveel geld in het laatje dat de huidige commercieel manager misschien eens in de leer kan. Immers als de begroting volgend seizoen blijft steken op € 3.500.000,- is dat een schande. Een dergelijke begroting hadden we in het oude stadion ook. Maar dat krijg je als je een nieuw stadion als doel beschouwd en niet als middel en de boel verkwanseld aan de projectontwikkelaars en vastgoedjongens.

    Geld verdiend aan spelers die zijn aangetrokken door Jan Everse:
    Elroy Kromheer: Fl. 475.000,- = € 215.909,- +
    Dirk-Jan Derksen: DM 1.000.000,- DM = € 511.291,- +
    Ignacio Tuhuteru: Fl. 750.000,- = € 340.909,- +
    Niklas Moisander: € 300.000,- =
    Totaal: € 1.368.109,-

    Geld gespendeerd door het vorige bestuur aan afkoopsommen van de trainers en personeel sinds 2002:
    Krabbe 200.000,- +
    Personeel 200.000,- +
    Boeve 160.000,- +
    Spijkerman 400.000,- =
    Totaal: € 960.000,-

    De balans slaat positief uit in het voordeel van Jan Everse (€ 1.368.109,- -- € 960.000,- = € 408.109,-).

    Maar we kunnen natuurlijk ook proberen om dit positieve voordeel voor FC Zwolle weg te werken door Jan Everse af te kopen. De arbitragecommissie liet al duidelijk doorschemeren dat FC Zwolle geen zaak heeft, maar je weet maar nooit wat dinsdagavond 31 maart is afgesproken met het vorige bestuur…

    Om een einde aan alle onzekerheid te maken is het nodig dat het nieuwe bestuur z.s.m. duidelijkheid biedt. Vervelend is dat een deel van spelbegeleiding van ‘wat is waar?’ momenteel in het buitenland vertoeft, waardoor het weer wat kan doorslepen.

  78. fczwollenear zegt:

    @ Ferdi

    Hoezo doet Appie niet mee?

  79. Miszmii zegt:

    Hierom doet Appie niet mee:

    Albert van der Haar ontbreekt vrijdag in selectie van FC Zwolle voor de uitwedstrijd tegen Telstar. De aanvoerder heeft last van ontstoken eczeem aan beide voeten.

    Daarnaast moet FC Zwolle het ook nog stellen zonder de geblesseerde Kapralik (buik). De nog ongeslagen interim-trainer Marco Roelofsen waakt met name voor de productieve Glynor Plet. De aanvaller van Telstar wist al 18 keer te scoren dit seizoen.

    De eerste confrontatie eindigde in een 3-0 overwinning voor FC Zwolle. Botteghin, Van Polen en Grizolli zorgden in het tweede bedrijf voor de doelpunten in het Oosterenkstadion.

  80. LeCoq zegt:

    @ ElRey
    //GEEN TOEKOMST ALS JE, JE VERLEDEN NIET KENT!\\
    Ben ik op zich wel met je eens, maar sommige dingen moet je ook een keer achter je kunnen laten om echt vooruit te kunnen.

  81. Connaisseur zegt:

    Roy,

    Ik begrijp niet waarom het Roelofsen-bashen zo nodig is. Door hem neerzetten als onruststoker en verrader doe je hem tekort.
    Roelofsen is iemand die niet op zijn mondje is gevallen, net als Jan. Een type speler waar de club veel aan heeft gehad, en met een persoonlijkheid die bij de jonge selectiespelers van nu helemaal ver te zoeken is.

    Friso

  82. Sjoert zegt:

    @ ElRey
    Vergeet niet dat er een waarheidscommissie in het leven is geroepen om uit te zoeken of Jan Everse kan terugkeren bij de club of niet. Gezien de samenstelling van dit gezelschap (Beekman, Stam, Konterman), kan ik me niet voorstellen dat deze heren zich laten beduvelen door vantevoren gemaakte afspraken tussen het voormalige bestuur en de CvGD. Vooralsnog kan ik dan ook niet anders dan de CvGD complimenteren met deze verstandige en transparante manier van werken. Mocht blijken dat er bedrog in het spel is, dan zal de waarheid snel genoeg boven tafel komen. We weten allemaal inmiddels waartoe gekonkel en achterkamertjespolitiek leidt.

  83. Eddy zegt:

    Ik neem aan dat de waarheidscommissie de dik 4000 handtekeningen ook mee laat wegen in het onderzoek….
    Ik heb er alle vertrouwen in!

  84. BikkelJanS zegt:

    Jan Everse kan natuurlijk ook heel goed terug komen als Technisch Directeur, de training kan hij wel over laten aan Marco Roelofsen en Claus Boekweg.
    Vd Belt kan zich dan alleen bezig houden met de financiële en de facilitaire zaken en Van Perlo kan afgekocht worden als het stadion klaar is.
    Het nieuwe bestuur moet er dan wel voor zorgen dat Everse en Vd Belt zich niet met elkaars zaken gaan bemoeien.
    Dat is DE VOORWAARDE !

  85. der Lotthar zegt:

    @ Connaisseur

    Roelofsen is niet op zijn mondje gevallen. Nee Roelofsen is een achterbaks persoon die zijn eigen belang boven club belang zet.
    Zie de zaken omtrend de trainers met wie hij gewerkt heeft. M.Roelofsen was betrokken bij verschillende akkefietjes en als dit soort mensen gewoon kunnen werken binnen de club zal men geen schoon schip maken. Dan zal men regelmatig terugvallen naar bekvechterij

    Wat me ook nog steeds irriteerd is dat velen Gerard van de Beld een goede algemeen directeur vindt. Deze man die meer blunders dan fouten op zijn naam heeft staan geeft nog steeds geen uitleg over de verdwenen EUR 100.000. Dat vind ik toch wel van associaal gedrag.

    Net zoals Gerard van de Beld zegt de club heeft geschulden en zit in de KNVB categorie 1 maar wat blijkt Zwolle zit zoals vele andere clubs in categorie 2. In 2006 had Zwolle een negatief vermogen en was het echter gedaan met het gratis geld. Toen moest de club een forse stap terug doen. De club moest worden gesaneerd en daarbij was de aanwezigheid van een boekhouder als algemeen directeur zeer welkom.

    Er is gesaneerd. Niet op kantoorpersoneel, maar vooral op de spelersbegroting van het eerste elftal. Dat FC Zwolle de afgelopen twee seizoenen achtereenvolgens € 100.000,- en € 200.000,- winst heeft gemaakt hangt volgens mij echter voornamelijk samen met de prestaties van het eerste elftal onder de trainer die jullie zo verguizen.

    Vorig seizoen is er zeker rond de € 600.000,- aan niet begrote inkomsten binnen gekomen. Toch bedroeg de winst slechts € 200.000,-. Waar is die andere € 400.000,- gebleven? Het antwoord lag in de mededeling van Gerald van den Belt aan het eind van het afgelopen seizoen dat FC Zwolle weer financieel gezond was.

    Het ombuigen van de neerwaartse spiraal in het seizoen 2006-2007 en 2007-2008 is zeer zeker geen gevolg van een het beleid maar veeleer te danken aan de voetbal know how van de technische staf en het feit dat alle puzzelstukjes door weinig blessures en kaarten de afgelopen twee seizoenen goed in elkaar zijn gevallen.

    Per 1 januari 2009 staat de club financieel op eigen benen. Voor de BVO geldt net als elk ander bedrijf dat er twee wegen bewandeld kunnen worden. De hand op de knip en zo de kosten proberen laag te houden en daarbij vertrouwend op in het verleden behaalde resultaten. Of investeren in de toekomst van de club en door uitgaven meer inkomsten proberen te genereren. Bij FC Zwolle geeft Van den Belt de voorkeur aan de eerste weg en staat Everse de andere weg voor.

    Voor mij is één ding zeer duidelijk ik kies voor de weg van Everse en zijn team. Groei valt alleen te realiseren door goede resultaten op het veld en dat heeft Everse bewezen.

    Ik hoop dan ook duidelijk dat het ad interim bestuur een duidelijk keuze gaat maken wat voor bestuursvorm er komt maar ook welke mensen mogen er blijven en welke moet verdwijnen. Daarnaast kan binnen aanzienlijke tijd Jan Everse terug op het veld staan. Want de man is in al zijn facetten een toptrainer voor Zwolle.

  86. djadinho zegt:

    Vind het maar belachelijk dat er een “waarheidscomissie” moet komen om te kijken of Jan Everse mag blijven. Gaat die waarheidscomissie hetzelfde doen bij Van Perlo, v/d/ Belt en de rest van het Kamperlijntje????

    Ik weet wel dat er een x aantal personen binnen de organisatie Jan Everse niet mogen, onder andere bij de jeugd afdeling omdat Jan nooit komt kijken etc. Dus ik ben er nog bang voor. Jan heeft natuurlijk ook zijn redenen om niet te komen kijken, hij vind de gehele organisatie niet deugen, en daar kan ik me ergens wel in vinden.

    Maar nogmaals: waar blijft die waarheidscomissie om het functioneren van v/d belt en v. perlo onder de loep te nemen???

  87. Aalanden zegt:

    Wat is het meest recente commentaar van Jan Everse zelf eigenlijk?

  88. djadinho zegt:

    Dat de comissie van goede diensten hem nog niet heeft gebeld en het allemaal over zich heen laat komen.

  89. Zwolluhh1 zegt:

    offtopic: Wat een veschrikkelijke dag voor Alle Fortuna Sittard supporters.
    Hun cluppie is niet meer………dat kun je je toch niet voor stellen.

    R.I.P Fortuna.

  90. van_Ge zegt:

    Als het allemaal zo eenvoudig was als jij het voorstelt Djadinho, dan was er geen probleem geweest.

    Als het aan mij ligt komt Jan vandaag nog terug, maar dan zijn de problemen niet in één klap opgelost, dan zitten we alsnog opgescheept met een organisatie die niet met elkaar praat en overlegt. De organisatie moet opgeschoond worden, maar je kan simpelweg niet in één maand tijd je volledige bestuur, raad van toezicht en management de laan uitsturen en er dan ook nog vanuit gaan dat de club draaiende blijft. Het ‘schoonmaken’ van de organisatie zal tijd vergen en de vraag is of er in die periode een werkbare situatie gecreëerd kan worden mét Jan Everse. Ik hoop van wel, maar ik denk dat dit nog best lastig kan worden.

  91. Martin zegt:

    Waarheid haal je niet (alleen) met gesprekken boven water, maar tevens uit documenten. Die documenten konden niet worden overlegd aan de KNVB-waarheids/arbitragecommissie. Nu wel aan een andere waarheidscommissie?

  92. henkie zegt:

    Heb uit zeer betrouwbare bron binnen de club gehoord dat Van polen en Boerrigter gaan verlengen!

  93. henkie zegt:

    Die zelfde bron verteld mij ook dat van perlo en vd belt blijven bij de club…

  94. Zwolluhh1 zegt:

    Heerlijk die anonieme bronnen!!!!!!!!!!!!

  95. henkie zegt:

    ik wil je best de naam zeggen hoor

  96. LeCoq zegt:

    Je maakt het wel spannend hoor, Henkie. ;)

  97. ikwileverse zegt:

    Hoop wel dat boerrigter en van polen blijven. En Baras mag ook wel doorgehuurd worden of overgenomen.

  98. ikwileverse zegt:

    Sorry Bargas

  99. fan zegt:

    @henkie
    vertel dan

  100. henkie zegt:

    Ik heb met dennis van der wal gesproken

  101. van_Ge zegt:

    Bargas is een speler uit de stal van v. Ginkel, zal dus en van de Graafschap en van de ontwikkelingen omtrent Everse afhangen of Bargas hier nog een jaar kan blijven.

  102. ikwileverse zegt:

    Vind Bargas wel een aanwinst. Everse mag va mij wel TD worden en laat roelofsen (of Langeler) samen met boekweg en reijnders maar de training en coaching doen.
    Vind trouwens dat we de spelers en huidige trainersstaf wel moeten steunen. Dat we nog geen bus vol krijgen voor morgen is natuurlijk niet best. Ook het afbranden van Roelofsen moeten we mee stoppen. Hij stapt er wel in. En Jan komt toch terug. Ik ga morgen met de auto. 3 puntjes voor FCZ

  103. LeCoq zegt:

    Hey Henkie, zeg dat dan meteen. :D

  104. LeCoq zegt:

    @ Martin #93
    Documenten waarin van alles is vastgelegd zijn natuurlijk wel belangrijk, maar die gesprekken geven echt wel een belangrijk beeld. Temeer omdat de commissie alle geledingen van de club bij langs gaat.

  105. Wholte zegt:

    @djadinho,

    Jij bent er zeker woensdag niet bijgeweest. Je denkt alles hier wel te weten. Als je woensdag nou eens aanwezig was i.p.v alleen hier maar van alles te roepen dat had je dat kunnen vragen. Je had ze het zelfs nog persoonlijk kunnen vragen want ze liepen na de tijd gewoon rond tussen de supporters voor een gesprek.

  106. Arjen038 zegt:

    @ Henkie

    Heet jouw bron Jaap Aap misschien? :-P

  107. henkie zegt:

    @

    Arjen038

    Nee hoor haha mijn bron is Dennis van der Wal

  108. LeCoq zegt:

    @ henkie
    Dat Van Polen en Boerrigter dat wil ik nog wel een keer geloven, je mag er toch vanuit gaan dat Dennis wel eens aan de babbel is met z’n collega’s. Maar hoe zou hij dat moeten weten van Van Perlo en V/d Belt?

  109. henkie zegt:

    @ LeCoq

    ja ik denk dat hij ook wel eens wat hoort op de club natuurlijk

  110. Sassenpoortwachter zegt:

    Heeft van der Wal toch ook gewoon gelijk in?

    Van Perlo en Van den Belt blijven ook gewoon, voorlopig tenminste.
    Lijkt mij verder dan ook niet vreemd dat hij zulke dingen zegt.

  111. henkie zegt:

    @ sassenpoortwachter

    Nee dat is ook niet vreemd vind ik!

  112. LeCoq zegt:

    t’Is niet zozeer dat dat vreemd is, maar een speler staat toch wat verder af van wat er op bestuurlijk niveau binnen de club gebeurd lijkt me.

  113. Vlugge Japie zegt:

    Weet iemand hoe het zit met het contract van minggus??

  114. Kippenboer zegt:

    Over de poppetjes binnen de club wordt later pas gesproken.
    Dus voorlopig mogen van der Belt en van Perlo blijven zitten, dat betekend niet automatisch dat ze volgend seizoen er nog zijn.

    Bron: Interim bestuur

  115. marceld1970 zegt:

    Als Lim-Duan vandaag een basisplaats heeft krijgt hij een contractaanbieding. Dan heeft hij namelijk 10 keer als amateur in de basis gestaan.

    M.b.t. v Perlo en vd Belt zullen ze inderdaad gewoon blijven zitten. Zij zijn in dienst van FC Zwolle en zijn er niet zomaar uit te krijgen. Feitelijk is dat gelijk aan de situatie met Everse; als je geen goed dossier hebt opgebouwd m.b.t. disfunctioneren zul je ze een som geld mee moeten geven als je ze wilt ontslaan.

  116. Sjoert zegt:

    henkie
    April 2nd, 2009 at 22:46
    Ik heb met dennis van der wal gesproken

    @ henkie
    Gerald van den B. en Edgar van P. zullen heus nog wel blijven zitten. Ze hebben immers een vast contract en hebben net zo veel rechten als bijvoorbeeld Everse. De vraag is alleen voor hoelang ze nog aanblijven en of dat binnen dezelfde functie zal zijn.

  117. Sjoert zegt:

    @ marcel1970
    Ik zie nu pas dat jij een reactie met bijna dezelfde boodschap had geplaatst… We zijn het kennelijk nogal met elkaar eens hierover ;-)

  118. ElRey zegt:

    @Connaisseur

    Ik begrijp niet waarom het Everse-bashen nodig is geweest. Dat heeft de club alleen maar schade berokkend. Iemand ongefundeerd (de bewijslast ontbrak naar mening van de arbitragecommissie) betichten van fysiek geweld en sexuele intimidatie druist in tegen mijn gevoel van rechtvaardigheid.

    Wat betreft Marco Roelofsen, die zet ik niet neer. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en de consequenties daarvan.

    Voor jouw boek zul je al heel wat gesprekken hebben gevoerd. Dan heb je ook vast van Paul Krabbe gehoord dat Marco Roelofsen naast Johan van der Werff het voortouw hebben genomen om hem na het behalen van het kampioenschap eruit te zetten. Dan heb je ook vast wel met Peter Boeve gesproken en van hem gehoord dat Marco Roelofsen zijn gezag ondermijnde en voortdurend lekte naar de pers. Dan heb je ook vast wel met Hennie Spijkerman gesproken over de rol van Marco Roelofsen na de 7-1 nederlaag in Rotterdam.

    Tip: praat ook eens met wat andere mensen uit de technische staf. Vraag eens door naar opmerkingen van Ferdi E en verbaas je. Marco Roelofsen deinst er niet voor terug om familieleden onder schuilnamen directe collegae te besmeuren.

    Ik zet Marco Roelofsen niet neer als een onruststoker en verrader. Dat is de rol die hij zelf gedurende zijn loopbaan bij FC Zwolle heeft aangenomen.

    Jij stelt dat Marco Roelofsen niet op z’n mondje is gevallen. Waar blijkt dat uit? Niet door sterk over te komen in interviews. Niet door voor aanvang van de ‘stille tocht’ even provocerend aan het Grote Kerkplein te gaan eten terwijl je weet dat supporters op dat moment nog strijden voor de terugkeer van Jan Everse terwijl hij zelf interim is geworden omdat Claus Boekweg zich solidair had verklaard (wat een zeldzaamheid is in het betaald voetbal).

    Marco Roelofsen was als voetballer voor FC Zwolle van meerwaarde, maar als mens heeft hij veel mensen beschadigd. Ik ga er toch vanuit dat jonge selectiespelers ook op menselijk vlak een goede ontwikkeling doormaken. Wat betreft jouw opmerking over de persoonlijkheid van de jonge selectiespelers: Boer, Van der Wal, Reijnen, Bakker en Lim-Duan beschikken stuk voor stuk over een uitstekende persoonlijkheid.

    Dat er de laatste jaren amper nog jeugdspelers doorstromen heeft alles te maken met de kwaliteit van de jeugdopleiding. De twee hoofden jeugdopleiding die er nu zitten, kunnen daarop worden aangesproken. Dijkhuizen is trainer van zaterdaghoofdklasser Nunspeet, die ziet de jeugd dus amper spelen. Wat Art Langeler betreft, deze heeft uniek gepresteerd door met een gevestigde club als Rohda Raalte te degraderen uit de hoofdklasse. Leuk dat deze heren als vriendendienst een bijbaantje hebben in onze jeugdopleiding. Echter naar mijn mening is het wel heel erg vreemd dat deze mensen een rol binnen de Zwolse jeugdopleiding hebben en mensen als Gerard van Moorst en Freek Schutten nog steeds buitenspel worden gezet.
    Maar goed, we kennen elkaar al langer dan vandaag en dat laat dus ook ruimte voor verschillende meningen en discussie.

    Zie je binnenkort weer!

  119. stadshagen8043 zegt:

    Heren,

    Na een succesvolle actie van alle gezamelijke supporters heeft het bestuur inmiddels het veld moeten ruimen.
    Als je alle reacties hier op .org leest, dan is nagenoeg iedereen er over eens dat Jan zo snel mogelijk terug moet op het veld. Dit wordt nog eens onderstreept door de spelersgroep en technische staf. Daarnaast is dit voor de club ook de beste oplossing (financieel).

    Wat wordt de volgende actie die we gezamelijk ondernemen om ook dit te bereiken? Volgens mij moeten we nu niet gaan afwachten.

  120. ElRey zegt:

    @stadshagen8043

    Woorden naar mijn hart.

    De veroorzakers van alle commotie en onrust kunnen nu thuis hun zonden overdenken.

    Fundamentele zaken m.b.t. de toekomst van FC Zwolle verdienen echter een daadkrachtige aanpak.

    Er hangt FC Zwolle nog een forse schadeclaim boven het hoofd. Deze schadeclaim kan FC Zwolle niet gebruiken want het zit in categorie 2 en heeft een negatief eigen vermogen (-1,1 miljoen euro in 2006).

    De selectie voor volgend seizoen dient z.s.m. te worden samengesteld. De concurrentie zit niet stil terwijl wij pas 8 spelers onder contract hebben staan voor volgend seizoen.

    Met de terugkeer van Jan Everse kunnen beide problemen direct worden opgelost. We moeten nu niet achterover leunen maar de druk erop houden zodat we het echt weer alleen over VOETBAL kunnen hebben.

  121. stadshagen8043 zegt:

    @elrey

    ben het helemaal met je eens. In heel Nederland is het bekent dat het op non-actief stellen van Everse nergens op gebasseerd is. Anders was er wel bewijs voor geweest.
    Ik denk dat wij supporters (en alle supportersgroepen) weer alle krachten moeten bundelen om ook dit laatste stuk onrecht wat dit bestuur heeft veroorzaakt beeindigd moet worden.
    Alleen financieel is dit de beste oplossing. Dan mag je als mens, supporter of sponsor misschien geen fan van Everse zijn, nu worden er grote risico’s genomen.
    Wanneer er in het bedrijfsleven een schadeclaim aan zit te komen, zal een (goede) directie er alles aan doen om dit te voorkomen. Ik had woensdag nou niet echt het idee dat het interim bestuur (overwegend heren uit het bedrijfsleven) zich hier echt druk om maakte. Mooie woorden werden er uitgesproken in de zin van: “wij willen het beste voor de club, e.d.” Als je het beste voor de club wil, voorkom je een afkoopsom van een kwart miljoen !!!!
    Dit geld moet aan spelers betaald worden en niet aan de zoveelste trainers die afgekocht moet worden.

    In mijn ogen hebben wij supporters slechts de halve wedstrijd gewonnen. De wedstrijd is begonnen met het op non-actief zetten van Jan. Dit was de aanleiding dat alle supporters gezamelijk in beweging kwamen. Deze wedstijd is nog niet gewonnen. Sterker nog, we zitten in de rust met een bakkie thee.
    De tegenstander heeft gewisseld (aftreden bestuur) maar de scheids (arbitrage commissie) kan nog een stempel op de wedstrijd drukken !!!

  122. LeCoq zegt:

    @ ElRey
    //want het zit in categorie 2 en heeft een negatief eigen vermogen (-1,1 miljoen euro in 2006).\\
    Zijn er geen recentere gegevens bekend? We zijn namelijk inmiddels alweer een paar jaar verder.

  123. stadshagen8043 zegt:

    Op het moment dat de arbitrage commissie besluit dat Jan gelijk heeft. En zij constateren dat er een onwerkbare situatie is ontstaan (everse vs vd Belt). Moet Jan worden afgekocht.
    Volgens mij kan Jan dan ook nog eens een schadeclaim bij de burger rechter indienen wegens smaad !!!!!
    In dit geval kan het de club (onze Club), nog meer centjes kosten.
    En IK vind dat Jan behoorlijk onderuit is gehaald door de club (oud bestuur)

  124. ElRey zegt:

    @Stadshagen8043

    Veel mensen kijken alleen naar gevolgen en hebben maar weinig oog voor oorzaken.

    Het imago van FC Zwolle heeft een flinke deuk opgelopen door onbehoorlijk bestuur. Het zal veel tijd vergen om het imago van onze club weer te herstellen.

    De toekomst van de club is nog steeds in gevaar. Door onbehoorlijk bestuur zijn er 2 problemen gecreëerd:
    01. De dreiging van een afkoopsom van tenminste een kwart miljoen. Dan reken ik een eventuele schadeclaim op grond van smaad nog niet mee. Dat is een fors bedrag voor een BVO met een begroting van 3,5 miljoen euro die volgend seizoen ondanks het nieuwe stadion op hetzelfde niveau blijft steken.
    02. De slagvaardigheid op de spelersmarkt. De onzekerheid over de trainer die volgend seizoen voor de groep staat en de huidige situatie hebben ertoe geleid dat nog maar 8 spelers zijn vastgelegd voor volgend seizoen en er nog geen zaken kunnen worden gedaan met nieuwe spelers.

    De oplossing is voor handen: de terugkeer van Jan Everse. Dat is wat mij betreft ook stap 2.

    Dan dient nog stap 3 te volgen: het kritisch doorlichten van de organisatie want dat een bedrijf met een begroting van 3,5 miljoen euro werkt zonder toekomstvisie, beleidsplan en uitvoeringsprogramma is op zijn zachtst gezegd zorgwekkend.

    FC Zwolle heeft in potentie alles in zich om zich te ontwikkelen tot een Eredivisieclub. Het kan en dat wordt ook bevestigd door uitspraken die zijn gedaan door Riemer van der Velde en Joop Munsterman.

    In het verleden heeft onze FC zich echter vooral in de eigen voet geschoten. Er is nooit geïnvesteerd (transfersommen) in de core-business (het veld), wel in afkoopsommen. Het stadion dat is gebouwd voor de Eredivisie functioneert nog niet als middel waarvoor het bedoeld is. Het is daarom hoog tijd dat de juiste poppetjes op de juiste plaats komen te zitten en er oplossingsgericht wordt gewerkt.

    Vaak wordt gezegd dat FC Zwolle financieel gezond is en er een nieuw stadion staat. Als je reëel kijkt echter dan zie je dat 4 v.d. 20 Jupilerclubs financieel er redelijk goed voor staan (FC Zwolle, Cambuur Leeuwarden, Telstar en VVV-Venlo). Maar dat is niet de maat, FC Zwolle wil naar de Eredivisie. Dat betekent dat er een schaalsprong moet worden gemaakt van de huidige begroting van 3,5 miljoen euro naar tenminste 12 miljoen euro. Feitelijk is het gat groter omdat FC Zwolle in categorie 2 zit en nog beschikt over een negatief eigen vermogen van nu +/- 8 a 9 ton. Wie gaat dat financiële gat van +/- 9 miljoen euro dichten? De gemeente? Nee. De Zwolse sponsoren? Nee. Van het stadion ‘an sich’ zijn door contractuele bepalingen uit de samenwerkingsovereenkomst alleen projectontwikkelaars en bouwbedrijven beter geworden. De begroting van volgend seizoen blijft gelijk blijkens de berichtgeving op RTV Oost in februari en daarmee op een niveau dat ook in het oude stadion mogelijk was.

    De ambitie en de toekomstdroom van FC Zwolle is Eredivisie en dat moet het uitgangspunt blijven. De oplossingen op korte termijn zijn voorhanden. Op langere termijn dient naar mijn mening consciëntieus en zorgvuldig de extra slagkracht die externe investeerders kunnen opleveren te worden bezien.

    Dit vereist wel een fundamenteel andere benadering dan de laatste seizoenen toen iedereen zich wentelde in de conclusie dat alles goed was. De mentaliteit moet zijn dat alles nog beter moet want we zijn nog steeds geen structurele middenmoter in de Eredivisie. Als die mentaliteitsverandering niet wordt bewerkstelligd dan voorzie ik een sombere toekomst aangezien schaalgroei in de Jupiler League uiteindelijk een doodlopende weg zal blijken te zijn.

    Tenslotte vind ik het wel positief dat in de ‘waarheidscommissie’ (beetje Zuid-Afrikaans) Jaap Stam en Bert Konterman zitting hebben. Wellicht dat deze snel duidelijkheid kunnen verschaffen over de terugkeer van Jan Everse en in de toekomst willen meebouwen aan een nieuw FC Zwolle.

  125. ElRey zegt:

    @Stadshagen8043

    Het volgende biedt in ieder geval wel hoop:

    Het interim bestuur heeft aangegeven onder meer de volgende onderwerpen hoog op het ‘lijstje’ te hebben staan.

    a. Zoveel mogelijk de financiële schade beperkt te houden;
    b. In gesprek blijven met de supporters van FC Zwolle;
    c. Door de aangestelde ‘waarheidscommissie’ (Henry Beekman, Jaap Stam en Bert Konterman) ervoor gaan zorgen dat de zaak Jan Everse spoedig in beeld gebracht gaat worden op waarheden.
    d. In gesprek gaan met spelers van wie de contracten aflopen.

    Laten we het interim bestuur faciliteren en ondersteunen en zo zorgdragen voor een goede afloop van a t/m d. Ik had zelf aanvankelijk de nodige scepsis over de commissie, maar nu die is omgezet in een bestuur ad interim krijgen ze van mij wel het voordeel van de twijfel. Die twijfel kunnen ze nog wegnemen door eerder beschreven oplossingen te bewerkstelligen.

    Omdat supporters van FC Zwolle eindelijk één front vormen, zijn er goede kansen dat zij serieuzer worden genomen als gesprekspartner dan in het verleden. We moeten blijven aansturen op een snelle oplossing van alle problemen, maar daarbij het interim bestuur wel een faire kans geven!

  126. van_Ge zegt:

    Je laatste zin slaat de spijker op z’n kop Roy! Slechts enkele dagen geleden werd de destijds CvGD hier door veel mensen verguisd, ik ben blij dat mensen nu toch inzien dat dit de mensen zijn die op korte termijn hun stempel op de toekomst van de club gaan drukken. Daar kunnen we dus beter maar goed mee in dialoog blijven.

  127. stadshagen8043 zegt:

    @elrey

    ik ben het met je eens dat dit interim bestuur een faire kans moet krijgen. Alleen al als je ziet wat voor puinhoop er nog geruimd moet worden. Maar daar is het ook een interim bestuur voor. Zij kunnen crisismanagement toepassen en de hele organisatie goed opschonen.
    Niet alleen het functioneren van Everse moet door deze commissie bekeken worden, maar het functioneren van de hele organisatie. Ik vind dat de commissie van waarheid de taak heeft om ook dit op zich te nemen.
    Alleen dan kan er gezegd worden dat deze commissie onafhankelijk is en dat Jan een eerlijke kans krijgt.
    Over onafhankelijk gesproken, waarom zit in deze commissie iemand die tevens lid is van het interim bestuuur? Dit is op zijn minst vreemd.
    Maar voor de duidelijkheid, deze commissie en dit interim bestuur verdient een kans. Dit vind ik ook.
    Ik heb alleen grote angst dat er vandaag of morgen een uitspraak komt van de arbitrage commissie. En dat de club er vervolgens aanvast zit.
    Wordt dit dan 1 op 1 overgenomen of trekt Zwolle zijn eigen conclusie?

    Wat als de arbitrage zegt, afkopen. En de commissie van waarheid, broodje aap verhaal. Everse moet blijven.

    Elrey,
    Is het mogelijk dat een club aan de arbitrage commissie vraagt om uitstel van uitspraak? De club is nu bezig met een eigen onderzoek. Hiermee zouden de problemen opgelost kunnen worden. Nog voordat er een uitspraak van de arbitrage commissie nodig (of gewenst) is

  128. LeCoq zegt:

    @ stadshagen8043
    //Ik heb alleen grote angst dat er vandaag of morgen een uitspraak komt van de arbitrage commissie. En dat de club er vervolgens aanvast zit.\\

    Volgens mij moet het toch mogelijk zijn dat nadat de arbitragezaak een uitspraak heeft gedaan dat dan de club en Everse, in onderling overleg, alsnog tot een andere oplossing komen.

  129. stadshagen8043 zegt:

    @lecoq
    in principe mag je daar wel vanuit gaan.

  130. ElRey zegt:

    @Van Gé en Stadshagen8043

    Laten we niet uit het oog verliezen dat de hele gang van zaken en de huidige situatie absoluut geen schoonheidsprijs verdient. Uiteindelijk heeft de commissie, nu het interim bestuur, bij mij krediet opgebouwd door een belangrijke oorzaak voor de huidige problematiek (het oude bestuur) weg te nemen.

    Dat laat echter onverlet dat er een petitie met 4.012 handtekeningen ligt van supporters waarmee wat moet worden gedaan. Supporters zijn de afgelopen 11 jaar niet serieus genomen, het is zaak om nu de supportersbelangen in de toekomst goed te behartigen.

    Ik ga er vanuit dat richting de toekomst het nieuwe bestuur en de ‘waarheidscommissie’ belang hechten aan goed contact met supporters. Er liggen ook nog de nodige, onafgewikkelde zaken die niet als een veenbrand mogen voortsluimeren.

    Dat betekent alertheid en zorgvuldigheid. De problemen uit het verleden moeten eerst goed worden opgelost. Er is niet niks gebeurd de afgelopen 11 jaar.

    Het interim bestuur kiest voor een zorgvuldig proces en is nu bezig zich te informeren. Er is duidelijk ook meer transparantie dan tot nu toe. In de komende gesprekken zullen supportersbelangen goed verankerd moeten worden. Vertrouwen in elkaar zal moeten ontstaan en groeien.

    Wat betreft de zaak Jan Everse. Ik vind het vervelend dat de het grootste slachtoffer deze week nog aangaf nog niks van FC Zwolle te hebben vernomen. Ik neem aan dat dit wel op korte termijn gebeurt. De arbitragecommissie heeft zelf aangedrongen op bemiddeling door de commissie. Dat vult het interim bestuur nu in met de waarheidscommissie, bemand door toppers. De arbitragecommissie doet pas op z’n vroegst volgende week en anders de week erop uitspraak. Wellicht dat dit voorkomen kan worden door de huidige interventie. Het interim bestuur heeft aangegeven dat de bevindingen van de waarheidscommissie zwaarder tellen dan de uitspraak van de arbitragecommissie.

    FC Zwolle is goed ziek en de behandeling vereist meer dan een pleistertje. De waarheidscommissie kan in navolging van de arbitragecommissie niet anders dan concluderen dat het op non-actief stellen van Jan Everse een vrije verregaande maatregel was. FC Zwolle heeft Jan Everse nodig omdat hiermee ook weer de relatie met het Zwolse voetbalnetwerk wordt hersteld. Juist voetbal knowhow kan FC Zwolle wel gebruiken gezien de afwezigheid daarvan in de huidige organisatie.

    De terugkeer van Jan Everse op korte termijn voorkomt dat geld wordt weggegooid. Dat is in het verleden al teveel gebeurd. Tevens kan daarmee snel worden gewerkt aan de voorbereiding op de play offs (we kunnen nog altijd promoveren hé!) en de selectie voor volgend jaar (wat invloed heeft op seizoenkaartverkoop en sponsorcontracten).

    Parallel daaraan en uiterlijk voor de start van het volgend seizoen moet de huidige organisatie goed worden doorgelicht. Welke structuur, cultuur bevordert het realiseren van de hoge ambitie en wie is daarbij van toegevoegde waarde? Deze stappen wil men voor aanvang van het volgend seizoen afronden.

    De afgevaardigden van de supporters moeten flink aan de bak. Er moet oud zeer worden verwijderd en bruggen naar de toekomst worden gebouwd. Het standpunt is altijd geweest dat Jan Everse moest terugkeren en dat blijft onveranderd tevens moge duidelijk zijn dat er flink wordt ingezet op een betere incorporatie van supportersbelangen en dat de focus daar komt te liggen waar die thuishoort: op voetbal.

    Tenslotte kan FC Zwolle natuurlijk uitstel aanvragen bij de arbitragecommissie, maar het verdient mijns inziens voorkeur als wij de problemen in de kleedkamer (intern) oplossen en gezamenlijk ervoor zorgdragen dat de rest van Nederland een ander beeld krijgt. Het beeld van een stel achterlijke provincialen die zich laten leiden door de onderbuik moet worden bijgesteld. Een BVO moet vanuit het hart, met verstand worden geleid en niet vanuit de onderbuik.

  131. ElRey zegt:

    @Van Gé

    Er is natuurlijk met de nodige scepsis aanvankelijk gekeken naar de commissie. Daar was ook wel reden toe. De gesprekken en informatiebijeenkomsten tot woensdagavond boden weinig houvast voor vertrouwen in een goede afloop.

    Nu de commissie per direct het interim bestuur is geworden, is er daadkracht getoond. De stem van 4.012 supporters is nu half gehonoreerd. De andere helft moet nog volgen en ik hoop dat we snel weer een goede dienst krijgen van het nieuwe bestuur.

    FC Zwolle heeft zich in het verleden te vaak zelf uitgeschakeld. Dat doet het Nederlands elftal ook op elk toernooi. Nu is het zaak om gezamnelijk met woord en met name daad onze club daar te brengen waar die thuishoort gezien de aanwezige sterkten en kansen in stad en regio.

  132. van_Ge zegt:

    Grotendeels ben ik het met je eens Elrey. Ik ben ook van mening dat Jan Everse in ere hersteld moet worden. Het enige waar ik mijn twijfels bij heb is of het bijdraagt aan een gezonde toekomst van de club. Ik heb met name problemen met de invloed van aan Everse gerelateerde personen. Ik heb namelijk het gevoel dat mensen als van Ginkel en de zogenaamde investeerders waar steeds mee geschermd wordt een beetje een middel zijn geworden om de club mee onder druk te zetten. De club moet niet afhankelijk worden van het netwerk van Jan Everse want dan zijn de gevolgen niet overzien bij een vertrek (in onmin). Daarom hoop ik dat dit bestuur ook gaat kijken hoe we de technische onderbouwing die nu ontbreekt, waardoor we simpelweg afhankelijk zijn van Everse en zijn relaties, een steviger fundament kunnen geven waarbij er meerdere lijnen liggen naar goede spelermakelaars en scouts.

    Samengevat, de voetbaltechnische relaties zijn nu teveel afhankelijk van één persoon. Het netwerk moet uitgebreider worden zodat deze afhankelijkheid wordt teruggedrongen.

  133. stadshagen8043 zegt:

    @elrey,

    Ik denk dat je het volledig bij het juiste eind hebt. Alleen komen bij mij nog de volgende vragen naar boven.

    Dit interim bestuur zegt een goede relatie met supporters hoog in het faandel te hebben staan. Worden de supporters dan ook betrokken met een profielschets voor de leden van een nieuw te vormen bestuur?

    Waarom moet alles zo lang duren? We zijn inmiddels een maand verder. Waarom moet er nu nog gekeken worden wat de waarheid is omtrend Everse.

    Er is meerdere keren gesproken over de apbrengst van de verkoop van moisander. Is het waar dat dit geld weg is?

    Begrijp me goed. Ik ben overwegend blij met die interim bestuur. Maar we hebben nog een lange weg te gaan.

  134. stadshagen8043 zegt:

    @van_Ge,

    Er moet dus een duidelijke visie, missie en strategie komen voor de toekomst. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Zowel binnen de club als daar buiten.

  135. LeCoq zegt:

    @ stadshagen8043
    //Er is meerdere keren gesproken over de apbrengst van de verkoop van moisander. Is het waar dat dit geld weg is?\\

    Volgens mij was het zo dat deze transfer volgens Van Ginkel meer had opgebracht dan dat de club er volgens Van Vliet aan had overgehouden. Mocht ik het mis hebben dan kan vast iemand vertellen hoe de vork dan wel in de steel zit.

  136. ElRey zegt:

    @Van Gé

    Ik heb mij altijd hogelijk verbaasd over de opstelling van menigeen t.a.v. voetbalmakelaars en investeerders.

    Wat het eerste betreft:
    Henk van Ginkel hoeft echt zijn centen niet bij FC Zwolle te verdienen. FC Zwolle kan de ‘cash cows’, die bij hem onder contract staan (o.a. Suarez) niet betalen. Hij levert dan ook veelal spelers aan waarvan hij zelf ook wel weet dat de kans op slagen gering is. Daarmee zet hij feitelijk de reputatie van zijn bedrijf op het spel. Henk van Ginkel heeft 12 jaar een managementfunctie bij PEC Zwolle bekleed in de tijd van Eibrink en heeft wel hart voor de club anders maakte hij zich echt niet zo druk. Tevens vergeten sommigen wel eens dat hij FC Zwolle ook spelers als Van der Haar en Moisander heeft bezorgd. Elke BVO werkt met zaakwaarnemers en krijgt de kwaliteit waarvoor de portemonnee toereikend is. Dat een zaakwaarnemer geld verdiend is ook normaal want het is gewoon een beroep waarmee geld wordt verdiend. Ik ben het met je eens dat het voetbalnetwerk van FC Zwolle wel wat breder mag zijn, maar attendeer je erop dat Jan Everse ook contacten heeft met Essel Sports van Sören Lerby (Boerrigter bijvoorbeeld). Het zou op dit moment rampzalig zijn als FC Zwolle afhankelijk zou zijn van zijn eigen opleiding en scouting want die is niet van het vereiste niveau om de Eredivisie te bereiken.

    Wat het tweede betreft:
    FC Zwolle heeft geld nodig want in het betaald voetbal geeft geld de doorslag voor wat betreft het sportieve niveau waarop een club acteert. Waar moet het geld bij FC Zwolle vandaan komen?
    Uit het stadion? Nee, dat biedt amper eigen inkomstenbronnen a.g.v. het contract en feitelijk is men afhankelijk van sponsorinkomsten. Alternatieve inkomstenbronnen zoals eigen horeca en naamgeving stadion zijn verkocht aan de projectontwikkelaar omdat de gemeente vereiste dat FC Zwolle zelf ook financieel participeerde in de stadionontwikkeling.
    Uit de zakken van supporters en sponsoren? Nee, dat biedt louter mogelijkheden voor schaalgroei. In Zwolle is de rek er wat dat betreft wel een beetje uit want hoe duur wil je seizoenkaarten maken of sponsorcontracten maken en zet dit zoden aan de dijk gezien de schaalsprong die in financiële zin zal moeten worden gemaakt.
    Van de gemeente? Nee, die zijn blij dat FC Zwolle financieel is losgekoppeld van gemeenschapsgelden en zullen deze nimmer meer herstellen. Men heeft er de buik van vol en dat is maatschappelijk en dus politiek ook niet weg te zetten.
    Bij wie kom je dan uit? Externe investeerders! Botteghin speelt nog bij Zwolle omdat een externe investeerder zijn transferrechten kon verwerven toen Zwolse sponsoren het geld niet op tafel kregen. Hierdoor speelt Botteghin nu nog bij FC Zwolle. Maar Willem Bijl is niet gekoesterd, in tegendeel. Ik denk dat als Jan niet terugkeert Willem Bijl ook aandringt op een transfer van Botteghin naar een andere club. Dat is overigens voor de ontwikkeling van die jongen ook beter want wat moet die jongen leren van een debuterende trainer die niet over de vereiste papieren beschikt. Waar overal in voetballand (kijk eens naar de Premier League) clubs floreren dankzij externe investeerders, wordt in Zwolle allergisch gereageerd. Externe investeerders betekent niet dat je, je club verkoopt. Er dienen echter aan beide zijden garanties zakelijk te worden uitonderhandelt. Voor de club dat de club niet wordt verkwanseld. Voor de investeerders garanties dat hun geld goed wordt besteed en winstgevend is. Helaas lopen we wat dat betreft in Zwolle wat achter. Daar zijn ze bij Cambuur Leeuwarden een stuk verder in, met succes overigens.

    Concluderend ben ik van mening dat in Zwolle niet zo ‘provinciaal’ moet worden gedacht en gehandeld. Het is tijd voor een nieuwe zakelijkheid Zwolse stijl. Benut de impulsen die voetbalmakelaars en externe investeerders aan FC Zwolle kunnen geven op zo’n wijze dat je de clubbelangen niet verkwanseld en tegelijkertijd recht doet aan het zakelijke principe dat je, je elkaar ook wat moet gunnen.

    Dat vereist een andere structuur en cultuur. FC Zwolle zal, om in mijn eigen vaktermen te blijven, niet moeten herstructureren of saneren, maar moeten transformeren. Het lelijke rupsje moet een mooie vlinder worden wil de club een hoogvlieger worden in het Nederlands betaald voetbal. Welke personen daarbij een rol spelen moet van ondergeschikt belang zijn t.o.v. het zakelijk clubbelang!

  137. Ferdi zegt:

    @vanGe

    Dat is precies juist. We moeten een aantal dingen scheiden in deze zaak. Primair is van belang dat Everse is geschorst op gronden, die op z’n zachtst gezegd dubieus zijn. De arbitragecommissie heeft geen uitspraak gedaan, maar het lijkt erop dat Everse in het gelijk gesteld gaat worden. Dat dit dan ook automatisch betekent dat er een afkoopsom wordt toegekend van 250 duizend, is allerminst zeker.
    Het is dus verstandig het een en ander te scheiden.

    De schorsing van Jan Everse moet ongedaan worden gemaakt omdat er onvoldoende is hard gemaakt dat hij op basis van zijn houding op non actief gezet mocht worden. Sterker, op het veld waren de prestaties onomstreden.
    Dat het uiteindelijk 250 duizend euro zou kunnen gaan kosten is secundair, want vloeit voort uit het eerste. Zou er voldoende juridische grond zijn dan zou een afkoopsom worden afgewezen.

    Het hele gedoe rondom mogelijke investeerders is op dit moment, in deze zaak, van geen enkel belang. Niet alleen mag een club nooit afhankelijk zijn van één persoon of organisatie als het gaat om het technische beleid, het is ook allerminst zeker dat deze investeerder met FC Zwolle in zee zal gaan. Deze zaak moet dus worden bekeken door het interim-bestuur, of beter het nieuwe bestuur, nadat de zaak Everse is afgehandeld.
    He lijkt mij, met vanGe, verstandiger onze hele technische structuur eens goed ddor te lichten, wanneer het gaat om scouting. Er zijn genoeg oud spelers die voor de club op het gebied van scouting iets zouden willen doen.

    Nu is de tijd aangebroken dat, in navolging van het interim-bestuur, het nieuwe bestuur de organisatie goed doorlicht en deze aanpast daar waar dat nodig is. Een verandering in de organisatie, waarbij de juiste poppetjes op de juiste plaatsen zitten, zoals Elrey terecht zegt, uiteindelijk voor groei van de hele BVO zal gaan zorgen.

    Ik heb alvast vertrouwen in de toekomst!

  138. djadinho zegt:

    @Wholte Erik Bakker basher: was er woensdag inderdaad niet nee, maar zat andere keren wel. Beargumenteer die irritante opmerkingen van je eens, enige wat ik zeg is dat er ook gekeken moet worden naar het functioneren van v. perlo en v/d belt.

  139. Oneman vnh zegt:

    Als Jan Everse niet kan terugkeren op het veld vanwege de zogenaamde “onwerkbare” situatie tussen hem en vande Belt,is het dan niet mogelijk en goedkoper om van de Belt de laan uit te sturen?Lijkt me dat je dan een lagere afkoopsom kan bedingen.Lijkt mij in het belang van de club dus.Trouwens wat een gelul “onwerkbare”situatie.Ik werk al jaren met een paar teringlijers.Ben vast niet de enige….

    Roy 4 President!!!

  140. ElRey zegt:

    @Stadshagen8043

    Het interim bestuur spreekt de juiste intentie uit. Ik kan je nu nog niet aangeven in hoeverre en op welke wijze supporters worden betrokken bij bijvoorbeeld de samenstelling van het nieuwe bestuur. Ik vraag dit wel even na bij het interim bestuur. Supporters zijn het hart en de ziel van een club. Ik denk dat FC Zwolle in het verleden wel eens heeft onderschat dat een substantieel deel van die “apen” en “terroristen” meer verdienen dan de algemeen directeur en pro deo bereid zijn om hun vaardigheden, kennis en netwerk in te zetten voor FC Zwolle. Het is maar net hoe negatief of positief je hier gebruik van wilt maken.

    Het duurt mij ook te lang. Er is inmiddels een maand verstreken en de club moet al lang met de voorbereiding op de play offs en de selectie/begroting van volgend seizoen bezig zijn. Meer daadkracht mag verwacht worden. Ik denk dat inmiddels wel afdoende is aangetoond dat de werkelijkheid niet altijd daadwerkelijk is zoals die door bestuur en organisatie worden voorgespiegeld. Zo is de gelimiteerde transfersom van Moisander voornamelijk te wijten aan het feit dat zijn contract niet eerder is opengebroken door Gerald van den Belt. Ook blijkt uit de mailwisseling tussen supporter Lesley Driessen en Ronald van Vliet en mijn telefonische navraag dat er terecht vragen kunnen worden gesteld over een tonnetje dat zoek is (zie artikel d.d. 5 maart op deze site). Jan kan snel terug, maar t.a.v. de organisatie zullen er dan ook wat knopen moeten worden doorgehakt. Hoe complex situaties ook lijken, soms verdient het de voorkeur om de handelwijze van Alexander de Grote te volgen inzake de Gordiaanse knoop.

    FC Zwolle heeft zeker nog een hele lang weg te gaan. Op dit moment moet een financieel gat van minstens 8,5 miljoen euro worden overbrugd om qua begroting op het niveau van een middenmoter in de Eredivisie te komen. Dat betekent dat de begroting meer dan 2x over de kop moet. Dat lukt het commercieel management nu niet, want de begroting blijft volgend seizoen gelijk. Tevens schijnt er niks op papier te staan. Dat is schandalig omdat van een bedrijf met een omzet van 3,5 miljoen euro een duidelijke missie, vervat in een visie, uitgewerkt in een uitvoeringsprogramma verwacht had mogen worden. De competenties om iets dergelijks op te stellen en goed uit te dragen ontbreken mijns inziens ook binnen de huidige organisatie.

    FC Zwolle heeft een lange weg te gaan, er leiden meerdere wegen naar Rome, maar waar een wil is, is een weg en met slagvaardig handelen wordt het einddoel eerder bereikt dan met eindeloos gepraat. Als men in Leeuwarden in 1 seizoen schulden kan wegwerken en van nr. 17 naar momenteel nr. 3 kan groeien dan moet dat hier ook kunnen. Dat kan ook want FC Zwolle heeft qua stad en regio een betere uitgangspositie dan Cambuur. Echter die Friezen beschikken misschien wel over een betere mentaliteit en een geschiktere cultuur om te presteren. Als wij in Zwolle eens wat meer lef durven te tonen en man en paard durven te benoemen, dan ligt er een mooie toekomst in het verschiet voor FC Zwolle.

  141. van_Ge zegt:

    //Ik werk al jaren met een paar teringlijers.Ben vast niet de enige….//

    Prachtig!

    @Roy en Ferdi:
    Mijn verhaal zag er nogal chaotisch uit, ik zal het iets gestructureerder proberen uit te leggen (in grote lijnen komt het neer op het verhaal van Ferdi).

    1. Everse is hierin een slachtoffer en moet gerehabiliteerd worden. Daarnaast moet de club behoed worden voor een forse afkoopsom. Je raakt dan namelijk én een hele goede trainer kwijt én een hoop geld, dubbel verlies.

    2. Er moet een duidelijker technisch beleid komen, ondersteund door mensen met verstand van voetbal. Op dit moment is Jan ongeveer de enige in de organisatie met voetbal-knowhow en contacten. Het probleem dat ik daarin zie is dat de club afhankelijk is van een netwerk dat via een dunne lijn met de club verbonden is. Twee cruciale mensen daarbij zijn Everse en Van Ginkel. Nu zijn er veel conflicten geweest in de afgelopen jaren (grotendeels vanwege onkunde en gebrek aan voetbalkennis bij de rest van de organisatie). Maar het is niet uitgesloten dat er op korte termijn weer een conflict ontstaat als Everse terug komt. Als op zo’n moment Everse vertrekt en zijn netwerk hun dunne lijn met onze club doorknipt, zitten we met een groot probleem. Daarom wil ik dat er een breder gedragen netwerk wordt gerealiseerd en dit op beleidsmatig niveau wordt geregeld, dus niet gekoppeld aan de trainer, maar aan de organisatie.

    We hebben mensen als van Ginkel nodig, hij ons niet, dat ben ik helemaal met je eens Roy. Maar juist omdat hij ons niet nodig heeft, is het een gevaarlijke situatie om voor een groot deel van hem afhankelijk te zijn.

    Moraal van dit verhaal, technisch beleid moet op organisationeel niveau worden uitgewerkt en ingebed worden, zodat we er op langere termijn de vruchten van kunnen plukken.

  142. stadshagen8043 zegt:

    @elrey

    Er werd woensdag door het interim bestuur de wens uitgesproken dat ze op een constructieve manier met de supporters in gesprek willen blijven.
    Weet jij of er van de kant van de verschillende supportersgroepen hier al iets mee gedaan is. Ik denk dat het nu tijd is om de koppen bij elkaar te steken en zelf een commissie samen te stellen.
    Hierin zouden vertegenwoordigers plaats moeten nemen namens de verschillende supportersgroepen.
    We eisen van het bestuur transparantie. Wij zouden het goede voorbeeld kunnen geven. Uiteraard zou in deze commissie alleen plaats moeten zijn voor mensen die constructief iets in te brengen hebben. En dus geen mensen die voor hun eigen ego hier willen gaan zitten.

  143. oldschool73 zegt:

    “onwerkbare situatie? “daarom zien we je zeker niet meer , Oneman i`am hooome!

  144. Oneman vnh zegt:

    Olschool,bastard!!
    Je bent wel erg fotogeniek trouwens…
    Oefen je in die enorme vrije tijd die je hebt?

  145. der Lotthar zegt:

    Goedemiddag heren

    Ik ben van mening dat Jan Everse per direct op het veld moet staan. Dit
    omdat er geen gegronde redenen waren om het op non-actief te zetten.
    Doordat je Everse weer terug haalt haal je ook de voetbal know-how
    binnen.

    Het probleem is niet Everse maar het probleem is de organisatie en zijn communicatie. Hoe kan het zo zijn dat de club op secundaire zaken zo slecht communiceert. Is het niet zo dat je team net zo sterk is als de zwakste schakel. In de sport en zakenwereld is netwerken van ultiem belang.

    Hoe kunnen twee jonge broekies zonder ervaring en netwerk
    het directeurschap krijgen. Wat was het profiel voor deze functie en
    welke ervaring moest je meebrengen. Hier gaat de club al in de fout men
    had research moeten doen naar wie capabel is. Om te groeien moeten de
    mensen die de secundaire voorwaarden moeten scheppen voor je core business capabel zijn en niet toevallig een neefje die werkeloos is de functie geven.

    Het ad-interum bestuur moet zo spoedig mogelijk naar buiten treden ivm
    wat voor structuur de organisatie krijgt. Vanuit dit oogpunt moet men gaan kijken welke proplemen zijn veroorzaakt en hoe kunnen we deze
    oplossen in de nieuwe organisatie structuur.

    Daarnaast hoor een timeplaning te zijn voor wie wat doet. Ik ben dan ook van mening Jan Everse direct terug te halen en met daadwerkelijke problemen aan de slag te gaan. Hoe eerder je Jan Everse binnen hebt gehaald hoe meer tijd je hebt voor de problemen en vergeet niet rond 1 mei moet de begroting bij de KNVB liggen.

    Zonder verleden geen heden, zonder heden geen toekomst.

  146. ElRey zegt:

    @Ferdi

    Op grond van de reacties op deze supporterssite heb ik goede hoop op een betere toekomst voor FC Zwolle.

    De zaak Jan Everse moet louter worden beoordeeld op basis van arbeidsrechtelijke gronden. De arbitragecommissie heeft al aangegeven dat die ontbreken. Zuiver gezien, moet Jan dus z.s.m. terugkeren vanwege de onrechtmatigheid/onrechtvaardigheid van de zaak voor hem als mens en de dreigende sportieve en financiële consequenties voor de club.

    Mogelijke investeerders zijn in deze zaak niet relevant maar dienen wel op hun intrinsieke merites te worden beoordeeld.

    Wat betreft jouw kritiek op de jeugdopleiding en scouting, die deel ik. De boel moet op de kop. Oud-spelers moeten nadrukkelijker worden betrokken dan nu het geval is. Hier liggen winstmogelijkheden.

    @one man vnh

    Als er sprake is van een “onwerkbare situatie” dan heb ik liever dat er eens gekeken wordt naar “wat dan wel werkt voor FC Zwolle”. Jan Everse presteert. Hij haalt de doelstellingen en overschrijdt deze zelfs. Van welke mensen binnen de organisatie kan dit ook worden gesteld? Van Gerald van den Belt die belast is met de dagelijkse leiding en de zaken zo bewust heeft laten escaleren. Hij ontbeert een aantal essentiële vaardigheden om de functie van algemeen directeur goed te kunnen invullen. Hij is geen leider, ook nooit geweest. Zijn mondelinge vaardigheden zijn te beperkt. Hij kan niet schakelen en makelen getuige de complete fragmentatie binnen organisatie en club. Wat gevoetbald als invaller van ‘Bossie rode rozen’ en 4 jaar werkervaring als controller bij Achmea en hop een carrièremove naar algemeen directeur van een bedrijf met een begroting van destijds zo’n 3 miljoen euro. Daarvoor ook al een algemeen directeur die alleen maar een CV kon overleggen met heb HBO gedaan en gevoetbald.
    Hoe functioneert Edgar van Perlo als facilitair manager. Doet de commercieel manager het goed als hij sponsoren verteld het niet zo druk te hebben en tegelijkertijd een extern bureau (in return voor 25% van het resultaat) sponsoren aan het benaderen is terwijl de begroting niet doorgroeit, maar gelijk blijft. Sommige mensen vinden dit hard of smerig, maar het moet altijd gaan om prestaties en niet om meningen. Nee, lekker verklaringen invullen over een collega met ongefundeerde zaken die hem en zijn gezin beschadigen. Dat is fraai! Ik ben ook nog in het dossier tegen Jan genoemd. Werk ik bij FC Zwolle? Heb ik er wat mee te maken dat daar mensen alleen maar kunnen samenwerken met familie en vrienden? Of mag Jan niet met mij praten? Als ik er persoonlijk naar vraag dan kunnen ze mij geen tekst en uitleg geven. Willen ze niet in discussie. Nee, omdat ze weten dat ze hartstikke fout bezig zijn!

  147. ElRey zegt:

    @Van Gé

    En dat deel ik volledig. Ik heb daarom in één van mijn columns al eerder geschreven dat FC Zwolle wel erg afhankelijk is van een trainer, een zaakwaarnemer en externe investeerders. Je moet wel baas in eigen huis blijven. Om regie te kunnen voeren dien je echter wel over de juiste kennis te beschikken. En qua kennis en vaardigheden valt er bij FC Zwolle nog wel een kwaliteitsslagje of 14 te maken.

  148. ElRey zegt:

    @Der Lotthar

    Ja, ik heb mij ook wel eens verbaasd over de selectie van de algemeen directeuren van FC Zwolle. “Ik heb gevoetbald, heb HBO gedaan, ben een starter op de arbeidsmarkt” volgens mij was dat al snel voldoende om dagelijks aan het roer te staan van een miljoenenbedrijf. Tja, daar kunnen wel eens problemen van komen…

  149. Ferdi zegt:

    @ElRey, vanGé en de rest.

    Ik constateer dat wij het in grote lijnen in ieder geval met elkaar eens zijn. Dat geeft ook hoop voor de toekomst.

    Volgens mij zijn we allen supporter van FC Zwolle en in die zin hebben wij een emotionele band met onze club. Het doet mij echter wel deugd dat wij daarbij onze grijze cellen ook aanspreken en de hele kwestie op een zakelijke wijze kunnen fileren. Ik ga er van uit dat de heren in het interim-bestuur en de leden van de waarheidscommissie dezelfde passie en zakelijkheid aanspreken wanneer zij uitvoering geven aan hun werkzaamheden. (zie ook Sporre). Ik benijd de heren niet. De achterban heeft maar een wens en elke andere uitkomst dan de terugkeer van onze Jan op het veld zal worden afgedaan als een dikke onvoldoende…..
    Laat mij maar gewoon leiding geven aan mannen en vrouwen binnen de orgaisatie is een stuk makkelijker in de zakelijke wereld waar het opportunisme van het profvoetbal geen hoogtij viert.

  150. ElRey zegt:

    @Ferdi

    Laten we ook niet uit het oog verliezen dat de tijden zijn veranderd. Vroeger was voetbal een volkssport en gingen mensen naar de voetbal omdat ze graag voetbal keken.

    Sinds er zoveel geld in rond gaat is er een hoop veranderd. Het trekt ook een ander soort mensen aan die niet primair voor een potje voetbal komen. Wat dat betreft is het nog altijd leuk om af en toe eens een tripje te maken naar het buitenland om een wedstrijdje in de Segunda Division of de oberliga mee te pakken. Daar proef je nog de ziel van het voetbal.

    Tenslotte zijn BVO’s ook heel anders dan andere bedrijven. Daarom verwees ik ook maar met een knipoog naar “hoe word ik algemeen directeur van een BVO?”.

  151. Ferdi zegt:

    Absoluut met je eens ElRey, tijden zijn zeker veranderd. Ik ga ook wel een beetje oud lijken wanneer ik verwijs naar de tijd dat ik op de jongerenrang zat, voor de oude hoofdtribune, voor een gulden. Heb daar nog het hele stadion horen zingen voor Jan Hendriksen en al die andere mannen.
    Overigens zal een goed gevuld FCZ stadion nog altijd de sfeer kunnen uitademen van destijds. Je ziet het aan de eensgezindheid van de voorbije weken.

    Terecht is je opmerking over het bezoeken van een wedstrijd in de Oberliga; absoluut aan te bevelen.

    Je knipoog had ik gezien, ik verplaatste mij ook even in de situatie…..Stel dat ik voorzitter zou zijn. Wat ik al zei, ik benijd ze niet.

  152. stadshagen8043 zegt:

    @elrey
    ben je nog online?

  153. axor zegt:

    komt dat ff goed uit,heb gehoord dat er op 3 mei een bus rijd van uit zwolle om een bezoekje te brengen aan een wedstrijd van lunen

  154. ElRey zegt:

    @stadshagen8043

    Yep!

  155. ElRey zegt:

    @axor

    10.05.09 zit ElRey bij Valencia CF -- Real Madrid.

  156. ElRey zegt:

    @axor

    En op 3 mei breng ik een bezoekje aan Espanyol -- Valencia CF. Ik moet mijn voetbalvitamientjes natuurlijk wel binnen krijgen.

  157. stadshagen8043 zegt:

    mail mij even op mijn email adres

    stadshagen.zwolle@home.nl

  158. ElRey zegt:

    @stadshagen8043

    You’ve got mail!

  159. axor zegt:

    roy

    lichamelijk niet bij ons maar geestelijk wel

    drinken er dan wel 1 op jouw

    zo en nu op naar velsen

  160. stadshagen8043 zegt:

    @elrey

    you’ve got mail

  161. ElRey zegt:

    @stadshagen8043

    Roger that! ;)

  162. Wholte zegt:

    @djadinho,

    De hele organisatie wordt nagelopen op het functioneren, van directeur t/m de stewards aan toe. En wat betreft Erik Bakker, ik geef alleen mijn mening van wat ik zie van hem op het veld.

  163. Matsjo zegt:

    Ik hoop dat er inderdaad na leven zonneschijn komt. Want ik wordt gek van dit gezeik. Waarom moet er uberhaupt altijd eerst geweld worden gebruikt voordat we gehoord worden?

    Ik vat het niet meer. Wat betreft de stewards, wat een kido’s zijn dat altijd! Ze durven hun bek niet open te trekken als er meerdere keren met spullen over en weer wordt gegooid. Tjappies…

    Matsjo, V13.


© 2011 FC Zwolle Supporterssite - www.fczwolle.org